نسخه چاپی

برای رسیدن به دستور كار واحد مذاكره می كنیم

عراقچی: مذاكرات شروع خوبی داشت

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاكره هسته ای جمهوری اسلامی ایران دور اول مذاكرات وین را «خوب» توصیف كرد و گفت: مذاكرات پیچیده و طولانی پیش رو داریم .

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه پس از دور اول مذاکرات ایران و 1+5 در جمع خبرنگاران رسانه های داخلی افزود: هدف از این دور از مذاکرات، رسیدن به راه حل جامع و نهایی در خصوص موضوع هسته ای است که البته کار بزرگی است که مذاکرات طولانی پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه نشست امروز شروع خوبی بود برای ورود به روند جدید بود، اظهار داشت: پیش از آغاز مذاکرات رسمی، مذاکرات دو جانبه با هیات های روسیه و چین داشتیم و دکتر ظریف با آقای آمانو (مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ) دیدار و گفت و گو کرد.

عراقچی افزود: ظریف در دیدارهای صبح امروز خود تاکید کرد ایران مصمم به ادامه مذاکرات در فضای حسن نیت بوده و انتظار از طرف مقابل هم همین است.

عراقچی اضافه کرد: بعد از ظهر امروز نیز دیدارهای دو جانبه با سه کشور اروپایی و آمریکا خواهیم داشت .پس از آن مذاکرات در سطح معاونان دکتر ظریف و خانم اشتون و با حضور مدیران سیاسی کشورهای 1+5 برگزار می شود .

وی تصریح کرد: هدف ما این است که به دستور کار واحد و مشخصی، چارچوب مذاکره، تعیین جدول زمانی برای انجام مذاکرات برسیم .

وی درباره دور اول مذاکرات گفت: در این نشست دو سخنرانی کلی، آقای ظریف و خانم اشتون داشتند و در ادامه مباحث کارشناسی مطرح شد.

عراقچی تاکید کرد: ملاک مذاکرات برنامه اقدام مشترک ژنو است و چارچوب را توافق ژنو تعیین می کند؛ هیچ موضوعی خارج از چارچوب مطرح نیست.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: در دور اول مذاکرات خانم اشتون نیز عزم و اراده طرف مقابل را بر ادامه مذاکرات با حسن نیت اعلام کرد؛ که البته باید ببینیم که در عمل این اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

۱۳۹۲/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...