نسخه چاپی

افزایش 70 درصدی قیمت حامل های انرژی در سال آتی

عکس خبري -افزايش 70 درصدي قيمت حامل هاي انرژي در سال آتي

میزان اعتبار تصویب شده در بودجه 93 به عنوان درآمد دولت در هدفمندسازی یارانه ها نیازمند افزایش 70 درصدی قیمت حاملهای انرژی است.

به گزارش نما؛ به نقل از جمهوریت، فاز دوم هدفمندی در فروردین ماه 1393 و تعیین تکلیف برای قیمت حامل های انرژی پر حاشیهو بحثترین بخش بودجه 93 در صحن علنی بود. بعد از یک دور ارجاع این تبرصه از شورای نگهبان به دلیل مغایرت مصوبه مجلس مبنی بر الزام دولت به ارائه لایحه برای اجرای فاز دوم هدفمندی در سال 93 با قانون، در نهایت صحن علنی مجلس به تبصره پیشنهادی دولت روحانی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی از ابتدای فروردین 1393 خبر داد.در این بین اما دیدگاه های مختلفی در خصوص اجرای این رویه هدفمند سازی در سال آتی در بین نمایندگان مجلس وجود داشت(اینجا بخوانید)
در این بین الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس و نایب رییس کمیسیون تلفیق از مخالفان جدی تبصره پبشنهادی دولت در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی در سال 93 بود.
وی هم چنین به همراه احمدی توکلی، نماینده مردم تهران و عضو دیگر کمیسیون تلفیق در دور اول بررسی لایحه بودجه در صحن، پیشنهادی مبنی بر افزایش قیمت حامل های انرژی تنها به میزان 38 درصد در قیاس با قیمت آذر93 را مطرح کردند که در صحن علنی مجلس مورد موافقت واقع نشد و رای نیاورد.این پیشنهاد به دولت اجازه می داد قیمت حامل های انرژی در سال 93 را تنها به میزان 30 تا 38 درصد در قیاس با قیمت آذر 92افزایش دهد.
الیاس نادران، نایب رییس کمیسیون تلفیق مجلس در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت گفت: میزان اعتبار تصویب شده در بودجه 93 به عنوان درآمد دولت در هدفمندسازی یارانه ها نیازمند افزایش 70 درصدی قیمت حاملهای انرژی است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: دلیل مخالفت ما نیز از ابتدا شوک تورمی است که در اثر این شیوه اجرا ایجاد می شود که مشخص نیست دولت با چه تدبیری می خواهد این شوک تورمی را کنترل کند.
نادران هم چنین تصریح کرد:تبصره هدفمندی ارائه شده از جانب دولت ابهام های مختلفی از جمله میزان افزایش قیمت حامل های انرژی در سال اتی داشت که البته میزان درامد دولت روشن می سازد که کف افزایش قیمت ممکن 70 درصد خواهد بود و دولت حتی برای تامین اعتباری که در نظر دارد باید برخی از حامل های انرژی رابیش از 70 درصد افزایش قیمت دهد.
نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه 93 تاکید کرد:مجلس در شرایط ابهام به این تبصره و این شویه اجرای هدفمند سازی یارانه ها رای داد.

۱۳۹۲/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...