نسخه چاپی

نقد منصفانه آری؛ توهین خیر

عکس خبري -نقد منصفانه آري؛ توهين خير

بهتر است رسانه ها بخصوص صدا و سیما كه یك رسانه ملی است، جانب ادب را راجع به اشخاص و دولت رعایت كند. نقد منصفانه از سوی هر كسی پذیرفته است. اما توهین عملی ناپسند است.

به گزارش نما؛ به نقل از برنا، وحید احمدی نماینده کنگاور و هرسین در مجلس با ناپسند خواندن توهین های انجام گرفته از سوی صداو سیما به دولت گفت: نقد باید نقد سازنده باشد و اگر به اشکالاتی اشاره می شود نقاط قوت آن هم بیان شود تا رعایت انصاف شده باشد. توهین به اشخاص و دولت از رسانه ملی پسندیده نیست.
وی در ادامه گفت: نباید در نقد خود افراط و تفریط داشته باشیم بلکه باید نقد عالمانه، درست و عادلانه داشته باشیم نقد عالمانه نقدی است که شما آنچه که در امور هست و درست بوده تدوین بشود و اگر اشکالاتی هست از سر دلسوزی و از سر رفع آن دغدغه ها باشد و راه حل ارائه شود.
وی افزود: رسانه ها باید این موارد را رصد کنند و دقت خود را به کار گیرند و نقد خود را به درستی بیان کنند. تا مانع از توهین به شخص یا فرد یا گروهی در رسانه ملی و به تبع آن در جامعه شوند.
وی در ادامه گفت: برای مثال در بحث سبد کالا به عقیده شخصی ما اشکالاتی وجود داشت که می توانست با تعامل بیشتری صورت گیرد یکی از آنها این بود که سبد کالا در زمان بدی اعلام شد چون تحریم ها آزاد شده بود و صف های زیادی تشکیل دادیم و دشمن شروع به تبلیغات کرد که مردم گرسنه هستند و ما هم از لحاظ رسانه ای آنقدر قدرتمند نیستیم که بتوانیم با آنها مقابله کنیم. مشکل دوم در زمان واگذاری آن بود افراد زیادی مراجعه می کردند و یا تماس داشتند که از نظر مالی وضعیت خوبی داشتند که سبد کالا به آنها تعلق گرفته بود و اما افرادی بودند که از نظر وضعیت مالی دچار مشکل بودند ولی به آنها تعلق نگرفته بود پس در نتیجه مکانیز آن مشکل داشت. با توجه به عملکرد نامطلوب آن رئیس جمهور آمد و برای خوب عمل نکردن آن از آحاد مردم عذرخواهی کرد که این خود انتقاد پذیر بودن وی را می رساند.
وی در ادامه گفت: به هر حال آنچه که مهم است بدون توجه به برنامه های رسانه ما باید در نقدها رعایت انصاف را داشته باشیم و کارهای مثبت را هم اعلام کنیم و تقدیر به عمل آوریم و رسانه ها باید اطلاع رسانی درست داشته باشند .این نکات باید به قصد اصلاح بیان شود و اگر نقدی صورت گیرد برای اصلاح باشد نه برای مخدوش کردن اذعان عمومی چون جامعه ما نیاز به انسجام و هم فکری دارد.

۱۳۹۲/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...