نسخه چاپی

رفع كك و مك با مصرف آویشن

به گزارش نما، غلامرضا کردافشاری استاد دانشکده طب سنتی درباره علت بروز کک و مک در صورت اظهار داشت: آزمایش خون خیلی از مسائل را نشان نمی‌دهد به فرض کسی عنوان کند که قلنج کرده است نه MRI نشان می‌دهد نه سی تی اسکن نه آزمایشگاه هسته‌ای.

به گفته وی یک سری بیماری‌ها وجود دارد که در آزمایش نشان نمی‌دهد و در طب سنتی طبق علائم بالینی، نبض و علائم دیگر بیماری قابل تشخیص است البته باید پزشک از تبحر کافی برخوردار باشد.

این استاد دانشگاه افزود: کک و مک صورت هم یکی از آن علائمی است که بر می‌گردد به معده و کبد. خیلی‌ها می‌گویند من معده‌ام مشکلی ندارم و هضم من هم خوب است. خوب بودن هضم هم تعریف دارد. باید بسنجید که اگر الان غذا مصرف می‌کنید طی چه مدت سر معده سبک می شود.

کردافشاری بیان داشت: هضم افراد نسبت به هم متفاوت است. ترش کردن، نفخ و ضعف هاضمه از مسائلی است که در بروز کک و مک نقش موثر ایفا می‌کند، خوردن نمک قبل و بعد از غذا در تقویت معده موثر است البته استفاده از چیزهای موضعی برای رفع کک و مک توصیه نمی‌کنم و باید از درون اصلاح و پاکسارزی شود.

وی بیان کرد: استفاده از آویشن با عناب خیلی توصیه شده است، حکیم مومن تنکابنی در کتاب مخزن الادویه ای گفته است که آویشن یکی از خاصیت‌هایش این است که لکه‌های کک و مک را از بین می‌برد و نیکو کننده رنگ رخسار است و به چهره طراوت می‌دهد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: توصیه می‌کنم آویشن را روزی سه تا چهار وعده هر بار یک قاشق مربا خوری تا غذاخوری دم کنند و 10 عدد عناب را سوراخ یا شکسته کنند و عناب را با آویشن دم کنند که مواد آنها آزاد شود و با نبات یا قند، شکر و عسل مصرف کنند.

کردافشار خاطرنشان کرد: یکی از خاصیت‌های آویشن این است که بلاغم و سموم را از بدن پاک می‌کند، کلیه و کبد را به کار می اندازد و باعث بهبود رنگ و رو می شود.

۱۳۹۲/۱۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...