نسخه چاپی

افراط گرایی مولود بحران و فتنه

رییس فراكسیون اصولگرایان مجلس با تاكید بر اینكه در مجلس هیچ اراده جمعی و جناحی برای تضعیف دولت وجود ندارد، بركناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران را نوعی افراط دانست كه به افراط دیگری منتهی خواهد شد.

به گزارش نما؛ غلامعلی حدادعادل در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس همچنین گفت: عده‌ای که خود به دلیل افراط‌گرایی مولد بحران و فتنه بوده‌اند با انتخاب شعار دو قطبی اعتدال‌گرا، افراط‌گرا از هم‌اکنون برای تصرف مجلس آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند. وی با قدردانی از ملت ایران به خاطر حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: ملت ایران با این حضور به هنگام دوستان انقلاب را در سراسر جهان خوشحال و دشمنان انقلاب را مایوس و روح امام راحل و دل رهبر عزیز انقلاب را شاد کردند. ملت با این راهپیمایی که به قول رهبر انقلاب پیام آن استقامت و وحدت بود به یاوه‌سرایی‌های آمریکایی‌ها پاسخ داد.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مسلما این حضور باشکوه دست مذاکره‌کنندگان ایرانی را در مذاکرات هسته‌ای در مقابل دشمنان قوی‌تر کرده است. ملت حق انقلاب را با این راهپیمایی به جا آورد. ان‌شاءالله گروه مذاکره‌کننده کشورمان نیز در مذاکرات اخیر هسته‌ای توانسته باشند حق مردم را ادا کرده باشند و بر سر حق ملت چنان که باید استقامت کرده باشند. حدادعادل یادآور شد: از رییس‌جمهور محترم نیز به خاطر سخنرانی متینی که در روز ۲۲ بهمن ایراد کردند سپاسگزاری می‌کنم.
رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوعی که این روزها باید اندیشه و عمل ما را به خود معطوف کند، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است که رهبری آن را در روزهای اخیر به قوای سه‌گانه ابلاغ فرمودند. این سیاست‌ها نسخه درمان‌بخش مشکلات اقتصادی ماست و می‌تواند کشور را در مقابل تهدیدات بیمه کند. بدیهی است طبیب هر اندازه حاذق باشد و نسخه هر اندازه مجرب باشد تا وقتی به آن نسخه عمل نشود اثر نخواهد کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس مخاطب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را همه مردم کشور و به خصوص فعالان و کارآفرینان اقتصادی و بالاخص مسئولان قوا و دولتمردان و نمایندگان مجلس دانست و افزود: خوشبختانه روسای قوای مجریه و مقننه بلافاصله اهتمام خود را نسبت به اجرای این سیاست‌ها با ابلاغ راهکارهای مناسب نشان دادند.
وی ادامه داد: رهبر انقلاب رویکردهای حاکم بر این سیاست‌ها را جهادی، انعطاف‌پذیر، فرصت‌ساز، مولد، درون‌زا و برون‌گرا بودن دانسته‌اند. اینها اصولی است که باید همواره مورد توجه ما باشد.
حدادعادل با بیان اینکه موفقیت در اجرای سیاست‌های کلی بدون آگاهی و همکاری عموم مردم حاصل نمی‌شود، گفت: بر این اساس رسانه‌ها به ویژه صداوسیما و همه کسانی که با مردم سر کار دارند نظیر روحانیون و دانشگاهیان و اهل منبر و قلم و هنر وظیفه دارند مردم را از ماهیت این سیاست‌ها و اهمیت آنها و نقش مردم در اجرای آنها آگاه کنند و چنان‌که در بند ۲۱ سیاست‌ها آمده به تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان‌سازی آن به ویژه در محیط‌های علمی و آموزشی و رسانه‌ای بپردازند تا به یک گفتمان فراگیر و رایج ملی مبدل شود.
رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس لازمه دستیابی به اقتصاد مقاومتی را حرکت به سوی سبک زندگی اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم سبک زندگی خود را از غربی‌ها بیاموزیم و پای تبلیغات آنها بنشینیم و سعادتمند شدن را در تقلید سبک زندگی غربی بدانیم به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید. وی اضافه کرد: اصلاح الگوی مصرف از ابعاد مهم سبک زندگی اسلامی است که در گفتمان اقتصاد مقاومتی نباید فراموش شود. اقتصاد مقاومتی بدون صرفه‌جویی حاصل نخواهد شد. باید فرهنگ صرفه‌جویی را در جامعه خود احیا کنیم.
حدادعادل تاکید بر کار و تلاش در همه عرصه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: هیچ ملتی با کم‌کاری، تن‌پروری و کسالت به جایی نخواهد رسید. در جامعه ما کار کردن باید امری مقدس تلقی شود و سستی ورزیدن و شانه خالی کردن از کار مایه ننگ باشد. مخصوصا جوانان باید در صرف اوقات خود در فضای مجازی که روز به روز بیشتر و متنوع‌تر می‌شود دقت کنند. نباید سرگرمی جای کار کردن را بگیرد.
رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس خطاب به رییس‌جمهور گفت: مطمئن باشید در مجلس هیچ اراده جمعی و جناحی برای تضعیف دولت وجود ندارد. فرآیند تصویب بودجه در مجلس گواه صحت این مدعاست.
وی ادامه داد: آقای روحانی شما با شعار اعتدال به پیروزی رسیده‌اید. مردم انتظار دارند اعتدال توضیح داده شود تا هر کس نتواند خود را زیر نقاب اعتدال مخفی کند. این همان بلایی است که بر سر شعار اصلاحات آمد. ما نگرانیم که برخی فعالان فتنه ۸۸ با شعار اعتدال به دولت شما راه پیدا کنند. آنها می‌خواهند زبان منتقدان دولت را با انگ و رنگ افراط‌گرا ببندند. به نظر می‌رسد عده‌ای که خود به دلیل افراط‌گرایی مولد بحران و فتنه بوده‌اند با انتخاب شعار دو قطبی اعتدال‌گرا، افراط‌گرا از هم‌اکنون برای تصرف مجلس آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.
حدادعادل اضافه کرد: آقای روحانی هر افراطی، افراط دیگری را در مقابل خود موجب می‌شود. وقتی روزنامه‌های موسوم به اصلاح‌طلب بعد از تغییر رییس دانشگاه تهران با حروف درشت در صفحه اول خود آن را با عبارت «عزل شیرین فرهاد» یاد می‌کنند و یا رفتن او را آمدن امید قلمداد می‌کنند، مردم از خود می‌پرسند چرا باید همه مدیرانی که مشغول خدمت بوده‌اند عزل شوند مگر آن مدیران چه گناهی کرده بودند که در دولت اعتدال با همه آنها چنین رفتاری می‌شود؟ مردم از خود می‌پرسند این همه خوشحالی برای چیست؟
این نماینده مجلس گفت: این کارها و روش‌ها با اعتدال نمی‌سازد و نمی‌خواند و خود نوعی افراط است که به افراط دیگری منتهی خواهد شد. نمی‌توان گفت چون دیگران و قبلی‌ها چنین کرده‌اند ما هم باید همان روش را در پیش بگیریم. یک بار و برای همیشه باید به این شیوه خاتمه داده شود. نمی‌توان مدیریت کشور را مانند توپ فوتبال هر چهار سال یا هشت سال یک بار از پای یک جناح به پای یک جناح دیگر پرتاب کرد. اصلاح این روش اگر در دولت اعتدال میسر نباشد چه وقت موثر خواهد بود.

۱۳۹۲/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...