نسخه چاپی

دستورالعمل خریدوفروش مسكن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات دستورالعمل جدید خرید و فروش مسكن مهر، گفت: ما با هدف صاحبخانه كردن متقاضیان طرح مسكن مهر قدم برداشته‌ایم، از این رو توصیه می‌كنیم متقاضیان در این مسیر با ما همراه باشند.

به گزارش نما، سیدمحمد پژمان از دو شرط اصلی در دستورالعمل جدید خرید و فروش مسکن مهر خبر داد و افزود: پرداخت قسط چهارم توسط متقاضی و پیشرفت بالای ۷۰ درصد مسکن مهر از جمله شرط‌های اساسی برای خرید و فروش پروژه‌های این طرح است.

وی تصریح کرد: متقاضی باید جزو دریافت‌کنندگان تسهیلات بانکی باشد. علاوه بر این قسط چهارم را حتما باید پرداخت کرده باشد که در این صورت امکان خرید و فروش مسکن مهر فراهم می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: این‌که متقاضی که هنوز در ردیف قرار دارد یا در نهایت مسکن مهر وی در مراحل اولیه احداث است از امتیاز خرید و فروش بهره‌مند شود و هیچ اقدامی در جهت ساخت نباشد در دستور کار وزارت راه و شهرسازی نیست.

پژمان در خصوص خرید و فروش امتیاز مسکن مهر نیز گفت: فعلا برای این بخش برنامه‌ای نداریم. فکر می‌کنیم متقاضیانی که امتیاز مسکن مهر در اختیار آنها قرار گرفته است فقط به خاطر این‌ است که صاحبخانه شوند نه این‌که از این امتیاز استفاده کنند. با توجه به این‌که هدف ما صاحبخانه کردن متقاضیان است، توصیه می‌کنیم در این مسیر با هم همراه باشند.

وی همچنین از پیگیری افزایش تسهیلات مسکن مهر توسط وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این درخواست یکبار در دستور کار قرار گرفت که بانک مرکزی با آن موافقت نکرد و فقط این بانک با افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر (با دوران مشارکت) به ۲۰ سال موافقت کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تعاونی‌های مسکن افزود: به‌صورت مشترک جلسات هفتگی بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و تعاون برای بررسی مسائل و مشکلات تعاونی‌های مسکن برگزار می‌شود. هر هفته ۲ تا ۳ استان دعوت می‌شوند و ریز مشکلات و مسائلی که شناسایی شده در مورد تعاونی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و تا جائیکه توان دو وزارتخانه است مشکلات برطرف می‌شود.

پژمان پیش‌تر گفته بود: بخشنامه اول خرید و فروش مسکن مهر شامل افرادی می‌شد که واجد شرایط دریافت مسکن مهر بودند. اما به دلیل آن‌که به آزادسازی کامل مسکن مهر معتقدم بودیم تلاش کردیم این آزادسازی به شکل کامل انجام شود.

وی تصریح کرد: این کار مستلزم این بود که بعضی از تصمیماتی که در دولت قبل گرفته شده بود اینها را تصحیح، تغییر یا لغو کنیم که در این راستا این پیشنهاد به دولت رفت و شرایط برداشته شد و این امکان فراهم شد تا افراد بتوانند معاملات مسکن مهر را انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که آزادشدن خریدو فروش مسکن مهر به متناسب شدن عرضه و تقاضای مسکن در بازار کمک خواهد کرد: کارهای اداری خرید و فروش از جمله تنظیم قرارداد اجاره به نام فرد جدید توسط سازمان ملی زمین و مسکن و انتقال تسهیلات پرداخت شده به خریدار جدید نیز توسط بانک باید انجام شود.

۱۳۹۲/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...