نسخه چاپی

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل در محكومیت جنایات تكفیری‌ها

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل با انتشار بیانیه‌ای، كشتار مسلمانان به دست گروه‌های تكفیری را محكوم كرد و خواستار حفظ همدلی و ایجاد وحدت در بین شیعیان و اهل سنت همه كشورهای اسلامی شد.

به گزارش نما؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
جامعه اسلامی دانشجویان ضمن حفظ و تکیه بر احترام و همدلی و ایجاد وحدت در بین شیعیان و اهل سنت همه کشورهای اسلامی ابراز انزجار خود را از ظهور وهابیون و سلفیون و برائت از عقاید و مشی آنان و نیز محکوم کردن جنایتی که آنان به نام اسلام و سنت رسول الله (ص) مرتکب می شوند اعلام می دارد و از تک تک مسلمانان در اقصی نقاط عالم انتظار دارد در برابر چنین فجایعی ساکت ننشینند و پاسخی شایسته و کوبنده به هتاکان و اسلام ستیزان بدهند.
این جنایات نتیجه اقدامات تحریک آمیز گروه های افراطی است که با حمایت طرفهای خارجی صورت می گیرد و بزرگان و رهبران اسلام نیز بارها نسبت به آن هشدار داده اند، جهان اسلام در شرایط کنونی شاهد انحراف بزرگ و خطرناک فکری تحت عنوان حرکت تکفیری ها است که بر خلاف اصول اسلامی و آموزه های قرآنی اقدام به کشتار مسلمانان می کنند. امروز و در شرایط کنونی بر علمای جهان اسلام فرض است که بدون توجه به مذاهب شان و با حفظ وحدت اسلامی علیه این انحراف خطرناک بسیج شوند و با هوشیاری و جهاد علیه توطئه تکفیری ها ریشه آن را بخشکانند.
این تشکل ضمن قبیح دانستن هرگونه اقدام افراط گرایانه و خشونت طلبانه مغایر با دین مبین اسلام؛ کتاب و سنت حضرت رسول خدا (ص) اطمینان دارد که ملت فهیم و انقلابی ایران به مدد رهبر مدبّر و فرزانه خویش همانگونه که در گذشته توطئه صهیونیست ها در جهت اختلاف افکنی میان اسلام و مسیحیت را خنثی و از انقلاب و وحدت ملی دفاع کردند در قبال توطئه شوم تفرقه افکنانه میان فرق اسلامی نیز هوشیارانه برخورد خواهند کرد و مانع هرگونه نفاق افکنی و ایجاد اختلاف خواهند شد.
در این حال نباید کینه دشمنانی چون شیاطین بزرگ (آمریکا و اسرائیل) که حامیان اصلی گروه های تکفیری که تصمیم به نابودی وحدت و امنیت ملی را دارند فراموش کرد. لذا ادعاهای مکرر مقامات آمریکایی در مورد موضوعات حقوق بشری در ایران و از جمله بیانیه جمعه گذشته وزارت امور خارجه آمریکا درباره دستگیری و بازداشت افراد دخالت در امور داخلی ایران و مغایر با تعهدات دولت آمریکا است.
مشروعیت آمریکا برای قضاوت درباره حقوق بشر در سطح جهان به دلایل متعددی زیر سؤال است. حمایت های آمریکا از اقدامات ضد حقوق بشری رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه مردم بی دفاع افغانستان همچنین حمایت آشکار این دولت از کشورهای ناقض حقوق بشر و استفاده از ارزش ها و مبانی اخلاقی همه از مواردی است که آمریکا نسبت به آنها باید پاسخگو باشد و لازم است مقامات آمریکایی گزارشات رو به افزایش و نگرانی مراجع مستقل درباره افول شدید حقوق بشر در آمریکا را مورد توجه قرار دهد.
تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل ضمن پیروی از مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و تأکید بر فرموده ی ایشان مبنی بر حفظ وحدت اسلامی در بین جهان تشیع و تسنن و عدم توهین به شعائر دینی یکدیگر هرگونه سازش غیرمعقولانه با دولت های غربی و حمایت از اقدامات افراطیون مذهبی در کشتار مسلمانان سوریه و سایر ملل اسلامی را به شدت محکوم می نمایند و آمادگی خود را جهت وارد شدن به صحنه در صورت فرمان ایشان اعلام می دارد تا ریشه ظلم و ستیز را در هم پیچاند و زمینه ظهور حکومت جهانی صاحب الزمان را فراهم سازد. باشد که شاهد جهان اسلام عاری از دسیسه بدخواهان آن باشیم. من‌الله توفیق»

۱۳۹۲/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...