نسخه چاپی

دعوای لاریجانی با نمایندگان خاص

برخی مواقع نمایندگان اظهار نظرهایی می كنند كه بر اساس شنیده ها است اما برای حفظ شان مجلس نباید این كار را بدون مطالعه دقیق انجام دهند.

به گزارش نما؛ نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس سیدحمیدرضا طباطبایی نائینی با بیان اینکه نشست غیرعلنی صبح دیروز (یکشنبه 4 اسفند) درباره مسائل جاری کشور بوده است، گفت: دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست، تذکراتی را به نمایندگان یادآور شد.
نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این توضیحات درخصوص مسائل هسته‌ای کشور و بررسی مصوبات بودجه سال 93 بوده است.
بهدشتی نماینده مردم خوزستان نیز گفت: رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی به نمایندگان توصیه کرد که با استناد به منابع موثق در موضوعات مختلف اظهار نظر کنند.
این نماینده مجلس ادامه داد: آقای لاریجانی در جریان صحبت های امروز خود در جلسه غیر علنی توصیه کردند نمایندگان سعی کنند بر مبنای اطلاعات دقیق و صحت و سقم اطلاعات در موضوعات مختلف اظهار نظر کنند، متاسفانه برخی مواقع نمایندگان اظهار نظرهایی می کنند که بر اساس شنیده ها است اما برای حفظ شان مجلس نباید این کار را بدون مطالعه دقیق انجام دهند.
نماینده مردم خوزستان که با فارس گفتگو می کرد، خاطرنشان کرد: موضوعات مهم همانند تشنجات سوریه و مذاکرات هسته ای مورد بحث بود که رئیس مجلس توصیه کرد نمایندگان بر مبنای واقعیات و مستندات صحبت کنند، اخبار را رصد کرده تا منبع آن مورد وثوق باشد.
جعفرزاده نماینده مردم رشت گفت: در این جلسه، رئیس مجلس گفت که نمایندگان در زمینه مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند، دقت بیشتری داشته و طوری مصاحبه نکنند که مطالبی درج شود که دست‌‌مایه دشمنان ما قرار گیرد. لاریجانی همچنین گفت که مسائل امنیتی کشور، نظام و انقلاب در جلسات علنی از سوی تمامی نمایندگان رعایت شود.
وی در ادامه گفت: لاریجانی در این جلسه از نمایندگان خواست که مسائل امنیتی کشور، نظام و انقلاب در جلسات علنی از سوی تمامی نمایندگان رعایت شود.
یک نماینده مجلس نیز که خواستار عدم افشای نامش بود در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس به مهر گفت: لاریجانی در این جلسه از نمایندگان خواست در حوزه وظیفه کاری خود اظهارنظر کرده و در چارچوب منافع ملی حرکت کنند اما این اظهارات لاریجانی اعتراض حسینیان نماینده تهران و کریمی قدوسی نماینده مشهد را به دنبال داشت.
وی با بیان اینکه لاریجانی تاکید داشت نباید کاری کنیم که به دست خودمان به کشور ضرر بزنیم، اظهار داشت: این اظهارات لاریجانی مربوط به فشارهای اخیر نمایندگان به دولت و وزارت خارجه بود که متن مذاکرات و برخی مسائل امنیتی را باید فاش کنند.
وی با تقدیر از اظهارات لاریجانی گفت: ریاست مجلس از نمایندگان خواست در حوزه هایی که اطلاع ندارند صحبت نکنند و پیش از اینکه اطلاعات دقیقی در مورد موضوع و مطلب خاصی داشته باشند آن را رسانه ای نکنند، البته تعدادی از نمایندگان از جمله، روح الله حسینیان و جواد کریمی قدوسی به اظهارات لاریجانی اعتراض کردند.
این نماینده مجلس ادامه داد: ریاست مجلس از نمایندگان تقاضا کرد که منافع ملی را در نظر بگیرند و اطلاعاتی را که به صلاح نیست، فاش نکنند چون به ضرر کشور است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ریاست مجلس معتقد بود وزارت خارجه نباید گزارش همه مسائل مذاکرات و مسائل امنیت ملی را به نمایندگان و مجلس شورای اسلامی ارائه دهد، وزارت خارجه در شرایط سختی در حال پیگیری مذاکرات و رفع تحریم هاست و باید در راستای منافع ملی و سیاست های کلی نظام حرکت کنیم.
پس از پایان جلسه غیرعلنی، علی لاریجانی در دقایق اولیه جلسه علنی جایگاه ریاست را ترک کرد، در این هنگام روح الله حسینیان و جواد کریمی قدوسی به همراه حدود 50 نفر از نمایندگان اطراف وی حلقه زدند.
روح الله حسینیان در حال بحث و گفتگو با لاریجانی بود و این گفتگو حدود 15 دقیقه به طول انجامید.

۱۳۹۲/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...