نسخه چاپی

در خرمشهر اتفاق افتاد

در پی اعتراض برخی افراد كنسرت احسان خواجه‌امیری لغو شد!

عکس خبري -در پي اعتراض برخي افراد کنسرت احسان خواجه‌اميري لغو شد!

در پی انتشار خبری مبنی بر برگزاری كنسرتی توسط «احسان خواجه‌امیری» در آبادان، اعتراضاتی در خصوص برگزاری آن از سوی تعدادی از روحانیون آبادان صورت گرفت و این در شرایطی است كه مسئولان مربوطه تأكید دارند هیچگاه اجازه نمی‌دهند، این‌گونه مسائل باعث خدشه وارد كردن به مسایل اعتقادی و مذهبی و جریحه‌دار شدن احساسات مردم شود.

به گزارش نما، این روزها موضوع لغو مکرر کنسرت‌ها در آبادان به امری ساده و معمول در این شهرستان تبدیل شده و دو سه روزی است که جمعی از روحانیون و طلاب آبادان با شنیدن این خبر که قرار است به میزبانی منطقه آزاد اروند کنسرتی برگزار شود، با اعتراضات گسترده سعی در لغو برگزاری آنها پیش از برپایی و اجرای آن دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر و بر اساس شنیده‌ها پنج نفر از روحانیون به نمایندگی از سایر روحانیون و طلاب شهر با حضور در سازمان منطقه آزاد اروند و گفتگو با مدیران این سازمان خواستار جلوگیری از اجرای کنسرت‌ها شده‌اند. پس از این اقدام و عدم اطمینان آنان از قبول درخواست‌شان توسط مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند، این بار پیامک‌هایی با مضمون «فوری، فوری، خروش امت حزب‌الله در اعتراض به برگزاری کنسرت‌های ساختارشکن. لطفاً شما هم با ارسال پیامک، این اقدام را محکوم کنید.» برای مردم آبادان ارسال شد که در انتهای آن نیز شماره همراه مدیرعامل و معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند درج شده بود!

در ادامه این اعتراضات آشکار روحانیون، امروز خبر از تصمیم این افراد برای اجتماع در دفتر امام جمعه آبادان به گوش رسید که انجام این کار از سوی امام جمعه پذیرفته نشد و وی که در جلسه شورای آموزش و پرورش حضور داشت، به‌طور مرتب با تلفن همراه خود از آنها می‌خواست تا از انجام این کار خودداری کنند. معترضان که نتوانستند به هدف خود مبنی بر اجتماع در دفتر امام جمعه دست پیدا کنند، اعلام کردند که به اعتراضات خود در قالب تجمعات متعدد در بخش‌های گوناگون شهر از جمله مقابل فرمانداری ویژه آبادان ادامه خواهند داد.

امام جمعه آبادان علیرغم اعلام این نکته که علاقه‌ای برای ورود به این بحث ندارد، در این باره گفت: «به‌هرحال آنان جمعی از روحانیون و آگاهان به مسائل دینی و شرعی هستند که به‌طور قطع مصادیقی از ناهمگونی‌ها با مسائل شرعی را در کنسرت‌ها دیده‌اند که با انجام آنها مخالف‌اند. ما پیش‌تر برنامه مدونی در جهت اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای عموم مردم و در نقاط مختلف شهر را در اختیار مسئولان منطقه آزاد اروند قرار داده‌ایم، ولی ظاهراً آنان دوست دارند تا کار خودشان را انجام دهند.»

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور افزود: «برگزاری کنسرت‌هایی که فقط قشر خاصی از جامعه بتوانند از آن استفاده کنند و سایر مردم از آن بی‌بهره بمانند، چه سودی به حال مردم دارد؟ برگزارکنندگان کنسرت‌ها در آبادان بیش از آنکه به فکر مردم باشند، به فکر جیب خودشان هستند و توان اقتصادی مردم را در نظر نمی‌گیرند.»

امام جمعه آبادان ادامه داد: «ما با ارائه یک برنامه منسجم به مدیران سازمان منطقه آزاد اروند از آنها خواسته‌ایم که برنامه‌های شاد و مفرحی را برای عموم مردم و بر اساس چارچوب تعیین شده در راستای شرع به انجام برسانند و یا اگر نمی‌توانند، از گروه‌های هنرمند همین شهر در قالب چارچوب مشخص و با محوریت و همکاری امامت جمعه، دعوت کنند که چنین نشد.»

فرمانداری آبادان و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز با اشاره به اینکه اجازه نمی‌دهیم حرمت خون شهدا از بین برود، افزود: «گسترش فعالیت‌های هنری در منطقه آزاد اروند هیچ‌گونه مغایرتی با اعتقادات مردم ندارد.» سید مرتضی نعمت‌زاده گفت: «با توجه به مذهبی بودن دو شهر آبادان و خرمشهر و همچنین جایگاه و سابقه آنان در دفاع مقدس اجازه نخواهیم داد حرمت خون شهدا از بین برود و اطمینان می‌دهیم که مسایل حاشیه‌ای در مناطق آزاد دیگر پیش نیاید. در همین راستا و بر اساس نگرانی‌های ایجاد شده از همزمانی کنسرت احسان خواجه‌امیری با ایام فاطمیه تلاش خواهیم کرد هیچ‌گونه تداخل زمانی با این ایام نداشته باشد.»

وی گفت: «هدف ما از برگزاری برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری در شهرهای آبادان و خرمشهر، ایجاد نشاط و سرگرمی برای مردم این دو شهر است که با توجه به قرار گرفتن در دل جنگ در سال‌های دفاع مقدس و تحمل سختی‌های سال‌های سازندگی، نیاز آنها به یک فضای شاد فرهنگی احساس می‌شود.»

پیشتر نیز دو کنسرت در آبادان با مخالفت روحانیون و طلاب شهر لغو شده بود. ضمن آنکه جشنواره فرهنگی نکوداشت «ناصر تقوایی» (این فرزند آبادان و اسطوره سینمای ایران و جهان) نیز با مخالفت برخی افراد و ایجاد سر و صدا در هنگام سخنرانی تقوایی ناتمام ماند.

۱۳۹۲/۱۲/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...