نسخه چاپی

مقابله با رانت‌خواری شرط تحقق اقتصاد مقاومتی

عکس خبري -مقابله با رانت‌خواري شرط تحقق اقتصاد مقاومتي

یك عضو شورای مركزی حزب مردم‌سالاری گفت: فعال كردن دیپلماسی و افزایش ارتباط با كشورهای منطقه، امنیت ملی كشور را افزایش می‌دهد.

به گزارش نما؛ به نقل از ایسنا ،میرزابابا مطهری‌نژاد با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و تأثیر این سیاست‌ها بر گسترش همکاری با کشورهای منطقه، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم روابط خود را با کشورهای منطقه افزایش دهیم، این کشورها به دلیل منافع اقتصادی خود اجازه نمی‌دهند سیاست‌های مزاحم در کشورهای آنها اعمال شود.
وی در ادامه افزود: در این شرایط هم اثر تحریم‌ها کاهش می‌یابد و هم کشورهای دیگر به دنبال تحریم ایران نخواهند بود زیرا می‌دانند که کشورهای منطقه با آنها همکاری نخواهند کرد.
این فعال سیاسی با اشاره به لزوم افزایش مشارکت مردم در اقتصاد کشور، اظهار کرد: برای جذب مشارکت مردمی زمینه‌هایی باید فراهم شود. در درجه اول باید امنیت اقتصادی بوجود بیاید، در مرحله دوم به فعالیت اقتصادی کمک شود و همچنین با رانت‌خواری مقابله شود. دولت و مجلس باید با همکاری هم قوانین زائد را حذف کنند و فعالیت‌های اقتصادی را قانونمند و شفاف کرده تا سرمایه‌گذاران برای تولید ترغیب شوند.
مطهری‌نژاد همچنین افزود: هنگامی که در فعالیت اقتصادی ابهام وجود داشته باشد، سرمایه‌گذاران نمی‌توانند برای خود برنامه‌ریزی کنند. در واقع مهمترین کاری که شفاف‌سازی انجام می‌دهد، این است که شرایط را برای برنامه‌ریزی فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه "یک حکمرانی خوب، دو ویژگی پاسخگویی و شفافیت را داراست"، گفت: شفافیت به این معناست که همه امور روشن و ابهامی در آنها وجود نداشته باشد تا فعالان اقتصادی بتوانند وضعیت خود را بررسی کرده و برای خود برنامه‌ریزی انجام دهند.
این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در پایان با بیان اینکه "برای دستیابی به توسعه باید در فضایی بزرگتر از فضای فعلی فعالیت کنیم"، خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مشخص کرده است که باید ابتدا فرصت‌ها و پتانسیل‌های خود را در داخل کشور فعال کنیم و سپس از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای توسعه اقتصاد کشور بهره ببریم.

۱۳۹۲/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...