نسخه چاپی

نادران:

مخالفان در جلسه غیرعلنی اجازه صحبت نیافتند

عکس خبري -مخالفان در جلسه غيرعلني اجازه صحبت نيافتند

نماینده مردم تهران در اعتراض به رأی گیری برای جداول درامدهای مالیاتی استان ‌ها در جلسه غیرعلنی صبح امروز گفت:

به گزارش نما؛ الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس و نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 93 در اخطاری اظهار داشت: کاش هیئت رئیسه از ابتدا بی عدالتی نمی‌کرد تا نیاز باشد آقای قائدرحمت از حق تذکر خود بگذرد و وقت خود را به بنده دهد، چرا که بنده دو بار در لیست اخطار و تذکرات نفر اول بودم، اما منشی های هیئت رئیسه لیست تذکر دهندگان و اخطار دهندگان را پاک کردند.
لاریجانی خطاب به نادران گفت: منشی‌های هیئت رئیسه تقصیری ندارند که نادران گفت چرا تقصیر دارند و عمدا این کار را انجام می‌دهند و بین موافق و مخالف سوال کردن اصلا جای پاک‌کردن لیست اخطاردهنده و تذکردهنده‌ها نیست.
وی در خصوص اخطار قانون اساسی خود اظهار داشت: اتفاقی افتاده است و چون دوستان از شما خلاف آیین نامه تشکر کردند، بنده در رابطه با درآمدهای مالیاتی استان‌ها تذکر می‌دهم. وقتی شما در صحن علنی مجلس برای ماده واحده بودجه اعلام رأی کردید، جداول بودجه نه امضا شده بود و نه زیر چاپ رفته بود و نه چاپ شده بود تا در اختیار نمایندگان قرار بگیرد و پس از رأی گیری ماده واحده عده ای از دوستان شکایت کردند و نسبت به ردیف‌های متفرقه و جداول به کمیسیون اصل 90 شکایت کردند و شما به کمیسیون ارجاع دادید و گفتید بروید این موارد را بررسی کنید.
نادران اداهم داد: آقای رضا عبداللهی ضوابطی را تایپ شده آورد که جمعی از دوستان از جمله خود بنده آن را امضا کردیم که نحوه برون رفت از این وضعیت چگونه باشد. کمیسیون توافق کرد که شش نفر از اعضای هیئت رئیسه و چهار نفر از اعضا مانند آقای عبداللهی بنشیند و این موارد را با ضوابطی که کمیسیون تصویب کرده بود تطبیق دهند و اگر اتفاق آرا داشتند مصوب تلقی شود.
وی افزود: ما از دو بعداز ظهر تا 10 شب نشستیم و درب اتاق اقای آبوترابی فرد باز بود و به غیر از این ده نفر پنج نفر عضو نیز حضور داشتند و سه نفر نیز به غیر از اعضای کمیسیون تلفیق حضور یافته بودند و ناظر بودند و هر که قصد داشت حضور داشته باشد مانعی نداشت، اما بعد مطبوعات نوشتند که پشت درب‌های بسته و محرمانه تصمیم‌گیری کردند. برخلاف سال‌های قبل‌تر که اینگونه رفتار می‌کردند امسال کاملا شفاف این مسائل بررسی شد و ما در آنجا در چند مورد اتفاق آرا پیدا نکردیم از جمله در رابطه با درآمدهای مالیاتی استانی.
نادران ادامه داد: در صبح روز بعد عین موارد به کمیسیون گزارش شد و در دو سه مورد غیر از آن نیز رأی گیری انجام شد و به درآمدهای استانی که رسیدیم، دو رأی گرفته شد. یکی بازگشت به لایحه دولت بود که 31 نفر از 20 نفر به آن رأی دادند و دیگری چیزی که مرجع تصمیم آن مشخص نیست و کمیسیون هیچ اطلاعی از آن نداشت و نسبت به لیست مشابه اعضا آبستراکسیون کردند و کمیسیون را ترک کردند و هیچ بخش لیست رای نیاورد و نسبت به آن رأی گیری شد. این لیست فقط شش رأی آورد.
وی با بیان اینکه حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد گفت: اگر در این فرآیندی که کمیسیون انجام داده و مطابق وظیفه ارجاع شده بود، شما خلافی می‌بینید بگویید که کمیسیون خلاف رویه و قانون عمل کرده است.
وی همچنین اظهار داشت: در خصوص محتوایی نیز تعدادی از درآمدهای مالیاتی تعدادی از استان‌ها را کم کردیم و بر استان تهران اضافه کردیم که این سه اتفاق را در پی دارد اولین این مورد این است که به شهرستان های استان تهران اجحاف می‌شود. چون نمی‌توانند سقف درآمدی را تأمین کنند و در نتیجه خسارت می‌بینند. دوم اصناف تهران و بازرگانان مجور می‌شوند با فشار سازمان مالیاتی این مالیات‌ها را بپردازند که ظلم مضاعفی به آنها شکل می‌گیرد. سوم به دلیل اینکه دولت نمی‌تواند سقف درآمد مالیاتی را تأمین کند، از همه استان‌های کشور کم خواهد کرد و اگر اینگونه شود نتیجه آن ظلم به همه آنهاست
"بنابراین رویه ای که براساس نظر کارشناسی دولت انجام گرفته بود استماع نشد و در جلسه علنی صبح نیز اجازه ندادید مخالیفن یک کلمه صحبت کند و رأی گرفتید. که نتیجه رأی گیری در یک جلسه غیرعلنی غیررسمی مشخص است. بنده استدعا دارم این مورد را به رأی بگذارید تا موافق و مخالف صحبت کنند و این موجب استهزای مجلس نشود."
لاریجانی: همان جدولی که شما تأیید کرده بودید به چاپخانه رفت
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نادران گفت: اگر خود شما رعایت کنید مجلس در دست انداز نمی‌افتد. شما اعتماد کنید. خود شما قبول داشتید که هیئت رئیسه این را قبول دارد و ما آن را بررسی کردیم و بنده که برای شما توضیح دادم دو ساعت همه جوانبی که شما گفتید بررسی کردیم و اینکه می گویید جداول به چاپخانه نرفته بود اشتباه است. همان جدولی که شما تأیید کردید در چاپخانه بوده و تردید نداشته باشید که ما بررسی کردیم و همان جدولی که شما تأیید کرده بودید در چاپخانه بوده. شک نکنید که ما بررسی کردیم. اگر بنده امانتدار هستم که همه این کارها را انجام داده‌ام و شما نمی‌توانید آن را زیر سوال ببرید.
وی ادامه داد: ما بررسی کردیم و راه قانونی نیز همین بود. نظر هیئت رئیسه نیز همین بود و در جلسه غیرعلنی نیز بنده رأی استمزاجی نمایندگان را گرفتم و اعلام نکردم که این راه قانونی است. حالا نظرات مختلف است. گفتن اینها و بحث کردن و شبهه ایجاد کردن برای چیست؟ از نظر ما مسیر قانونی طی شده است و هیچ اشکالی برآن نیست. این مطالبی که می گویید در طرف دیگر نیز جواب دارد. این مکانیزم به نفع یک تعدادی از استان‌ها است و اشکالی بر آن نیست و بنده اشکال قانونی را در بحث بودجه وارد نمی‌دانم و نظر بنده این است.

۱۳۹۲/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...