نسخه چاپی

اصلاح تشكیل كمیسیون تلفیق بعد از تعطیلات مجلس

نمایندگان مجلس اصلاح تشكیل كمیسیون تلفیق را با درخواست محمدرضا باهنر با زمان بعد از تعطیلات مجلس موكول كردند.

به گزارش نما؛ تعدادی از نمایندگان مجلس اصلاح ماده ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس را که درباره تشکیل کمیسیون تلفیق بود، به صورت دوفوریت در صحن علنی مجلس مطرح کردند و طراح این اصلاح عبدالکریم حسین‌زاده بود که در توضیح چگونگی تغییر در تشکیل کمیسیون تلفیق گفت: با این اصلاح دیگر کمیسیون تلفیق متشکل از تمام اعضای کمیسیون برنامه و بودجه نیست.
وی افزود: با این اصلاح ۹ نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در کمیسیون تلفیق حضور می‌یابند و ۳ نفر از اعضای کمیسیون‌های تخصصی عضو تلفیق خواهند شد.
سپس محمدقسیم عثمانی در مخالفت با این طرح و قاسم جعفری در موافقت با آن در صحن علنی نظرات خود را بیان کردند و پس از استماع نظر نمایندگان موافق و مخالف محمدرضا باهنر رئیس جلسه از طراحان خواست که طرح خود را به زمان بعد از تعطیلات مجلس موکول کنند، طراحان این طرح نیز با این درخواست رئیس جلسه موافقت کردند.
گفتنی است، ماده ۴۵ آئین نامه داخلی مجلس تصریح می‌کند به منظور تنظیم حصول و مفاد برنامه‌های توسعه و لوایح بودجه کل کشور، و ایجاد هماهنگی بین کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی پس از تقدیم لایحه مربوط توسط دولت به مجلس، کمیسیون تلفیق مرکب از اعضای ذیل تشکیل می‌گردد:
۱-کلیه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات
۲-دو نفر از هریک از کمیسیون‌های دیگر (غیر از کمیسیون‌های تحقیق و تدوین آئین نامه داخلی مجلس)
اعضای مذکور در بند ۲ توسط کمیسیون‌های مربوطه انتخاب به هیئت رئیسه مجلس معرفی می‌شوند.
ماموریت این کمیسیون تا تصویب نهایی قانون برنامه توسعه و یا لایحه بودجه سالانه کل کشور ادامه می‌یابد.
تبصره_کمیسیون تلفیق با حضور اکثریت مطلق اعضا رسمیت می‌یابد.

۱۳۹۲/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...