نسخه چاپی

جامعه بین الملل حق را بپذیرد

عکس خبري -جامعه بين الملل حق را بپذيرد

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر جامعه بین الملل حق را بپذیرد، دیگر مانعی بر سر راه تفاهم متقابل وجود نخواهد داشت.

به گزارش نما؛ رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر جامعه بین الملل حق را بپذیرد، دیگر مانعی بر سر راه تفاهم متقابل وجود نخواهد داشت. مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار شان‌مون‌گام وزیر خارجه سنگاپور گفت: امیدوارم روابط دو کشور که در سالهای دهه 1970 آغاز شده همچنان تداوم یابد. هرچند ظرف دو سه سال اخیر شاهد تنزل در روابط تجاری بین دو کشور بودیم .
وی افزود: البته زمینه‌های زیادی در بخش‌های دولتی و خصوصی برای همکاری وجود دارد.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به نظر بنده مذاکرات هسته‌ای به خوبی در حال پیشرفت است و ایران حق خود می‌داند که از انرژی هسته‌ای صلح آمیز در چارچوب ان‌پی‌تی استفاده کند . اگر جامعه بین‌المل حق را بپذیرد، دیگر مانعی بر سر راه تفاهم متقابل وجود نخواهد داشت و سوءظن‌ها نیز برطرف خواهد شد.
شان‌مون گام: تنزل روابط تجاری دو کشور به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده بود
به گزارش خبرگزاری تسنیم، همچنین در این دیدار شان‌مون گام وزیر خارجه سنگاپور گفت : این اولین سفر بنده با ایران است. دو کشور از 20 سال پیش با یکدیگر رابطه داشته‌اند.
وی در ادامه به هدفش از این دیدار اشاره کرد و افزود: هدف از این دیدار اطلاع از وضعیت موجود و تبادل نظر و نیز اطلاع از مواضع مسئولان ایرانی است.
وزیرخارجه سنگاپور با ابراز امیدواری از اینکه ایران جایگاهی را که سزاوار آن است در صحنه جهانی به دست آورد تاکید کرد: امیدواریم روابط دو کشور از شکوفایی بیشتری برخوردار شود.
شان‌مون گام اظهار داشت: تنزل روابط تجاری بین دو کشور به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در ظرف سه سال اخیر بوده که امیدوارم در آینده این محدودیت‌ها برطرف شود.
وی اضافه کرد: سنگاپور در زمره کشورهای عضو " ASEAN " است و با توجه به منابع و پیشرفت‌های صورت گرفته در ایران، زمینه همکاری و سرمایه گذاری در ایران فراهم است و فرصت‌های زیادی وجود دارد که در آینده می‌توان از آنها استفاده کرد.
وزیرخارجه سنگاپور در ادامه ضمن ابراز علاقمندی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های علمی و فرهنگی افزود: ما علاقه‌مندیم در زمینه‌های علمی و فرهنگی با ایران مشارکت داشته باشیم و مایلم نظرات جنابعالی در مورد مذاکرات 1+5 و وضعیت جاری بدانم.

۱۳۹۲/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...