نسخه چاپی

لزوم فهم مشترك دولت و مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی

عکس خبري -لزوم فهم مشترک دولت و مجلس براي تحقق اقتصاد مقاومتي

رئیس‌ فراكسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاكید بر لزوم فهم مشترك دولت و مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: دستیابی به این فهم مشترك نیازمند برگزاری جلسات و كارگروه‌ها بین دولت و مجلس است.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات خود پیرامون راهکارهای تحقق «اقتصاد مقاومتی» پرداخت.
وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی می‌تواند راهگشای جدی برای برون‌رفت از وضعیت فعلی باشد، توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی را از جمله راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی دانست.
رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، وحدت و همگرایی قوا را از جمله الزامات تحقق حماسه اقتصادی دانست و گفت: در گام نخست هر سه قوه باید به شکل اعتقادی و مجدانه پیگیر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشند.
جلالی اضافه کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید آنچه در قانونگذاری انجام می‌شود، آنچه در اجرا می‌گذرد و در بعد نظارتی از سوی قوه قضائیه شاهد حرکت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشیم.
نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی بر این نکته تاکید کرد که در اقتصاد مقاومتی باید با تکیه بر استعدادها و توانمندی‌های ذاتی اقتصاد کشور به سمت شکوفایی و پیشرفت حرکت کنیم.
وی در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس پیشنهاد کرد که کارگروهی مشترک از دولت و مجلس برای اقتصاد مقاومتی تشکیل شود تا دولتمردان و وکلای ملت به یک دستور کار مشترک دست پیدا کنند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از لزوم فهم مشترک دولت و مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی سخن گفت و خاطرنشان کرد: دستیابی به این فهم مشترک نیازمند برگزاری جلسات و کارگروه‌ها بین دولت و مجلس است.
جلالی افزود: در بعد قانون‌گذاری هم باید برای قوانینی که زیرساخت‌ها را شکل می‌دهد تامل بیشتری کنیم، در این زمینه می‌توان به قانون بودجه‌ریزی در کشور اشاره کرد زیرا بخش زیادی از اسراف‌ها به نحوه بودجه‌ریزی باز می‌گردد، البته قانون هدفمند کردن یارانه‌ها نیز از دیگر قوانینی است که باید به آن توجه کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...