نسخه چاپی

بالاخره كاخ سفید قانع شد

سخنگوی كاخ سفید در اظهاراتی اعلام كرد مقامات عراقی به واشنگتن اطمینان داده‌اند كه بغداد از تهران تسلیحات نظامی خریداری نكرده است.

به گزارش نما ، به نقل از فاکس نیوز، «جی کارنی» با اشاره به بیانیه وزارت دفاع عراق در خصوص خبر قرارداد تسلیحاتی بغداد-تهران، اعلام کرد : دولت عراق خرید تسلیحات از ایران را رد کرده است.
وزارت دفاع عراق اعلام کرده که چند شرکت دفاعی از جمله شرکت‌های ایرانی پیشنهادهایی را در خصوص فروش تسلیحات نظامی به بغداد ارائه کرده‌اند اما عراق قراردادی را در این خصوص با ایران امضا نکرده است.
به گفته سخنگوی کاخ سفید، عراق به مقامات آمریکایی اطمینان داده که چنین قراردادی میان بغداد و تهران امضا نشده و دولت عراق در خصوص این موضوع تحقیق خواهد کرد.
کارنی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت همچنین اظهار داشت که خرید سلاح از ایران نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران محسوب می‌شود.
رویترز چند روز قبل مدعی شده بود که عراق با امضای قراردادی به ارزش ۱۹۵ میلیون دلار از ایران تجهیزات نظامی می‌خرد. متعاقب این گزارش مقامات آمریکایی واکنش‌هایی را به آن نشان داده و حتی سناتور «جان مک کین» خواستار بازنگری واشنگتن در طرح فروش بالگرد به بغداد شد.
علاوه بر عراق، ایران نیز امضای چنین قراردادی را با بغداد تکذیب کرده است. در همین رابطه سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در خصوص ادعای انعقاد قرارداد تسلیحاتی بین تهران و بغداد گفت: چنین قراردادی درباره تسلیحات که اعلام شده بین ایران و عراق منعقد نشده است. وی در عین حال یادآور شد: در صورتی که عراقی‌ها نیاز نظامی داشته باشند و از ما تقاضا کنند، ما با توجه به توانی که داریم این مسئله را بررسی خواهیم کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...