نسخه چاپی

نخست‌وزیر جدید مصر كیست؟

نخست‌وزیر جدید مصر در سال 1997 میلادی به سمت نایب رئیس هیئت مدیره شركت پیمان‌كاران عرب انتخاب و در سال 2001 میلادی ریاست هیئت مدیره پیمانكاران عرب را به عهده گرفت.

به گزارش نما ، ابراهیم محلب، نخست وزیر جدید مصر، پس از چند روز رایزنی، اواخر روز گذشته ترکیب کابینه خود را مشخص کرد و قرار است امروز در مقابل رئیس جمهوری موقت این کشور سوگند یاد کند.
بعد از کناره‌گیری «حازم‌ ببلاوی» نخست‌وزیر سابق مصر، «عدلی‌منصور رئیس‌جمهور موقت این کشور، «ابراهیم‌محلب» را مامور تشکیل کابینه کرد.
محلب روز گذشته (9 اسفند) بعد از دو روز رایزنی، ترکیب کابینه خود را مشخص کرد و قرار است امروز شنبه (10 اسفند) در مقابل «عدلی المنصور» رئیس‌جمهوری موقت این کشور سوگند قانونی بخورد.
محلب گفته است «دولت جدید دولت مبارزان در راه خدمت به وطن و شهروندان خواهد بود. به گونه ای که دولت در 24 ساعت زمان به صورت چهل و هشت ساعته کار خواهد کرد.
دولت جدید مصر شامل 30 وزیر است که در حال حاضر درخصوص وزارت دفاع گمانه زنی هایی وجود دارد. تاکنون اعلام نشده است که آیا ارتشبد «عبدالفتاح‌السیسی» همچنان در سمت خود به عنوان وزیر دفاع ابقا خواهد شد یا نه.
محلب پیشتر گفته بود درباره وزارت دفاع با رئیس جمهور موقت هماهنگی هایی انجام خواهد داد. بنا به گفته وی، 19 تن از وزرای دولت سابق از جمله «محمد‌ابراهیم» وزیر کشور، در دولت جدید حضور دارند.
نگاهی به فعالیت‌های نخست‌وزیر جدید مصر:
ابراهیم محلب نخست‌وزیر جدید مصر در سال 1949 میلادی متولد شد. وی در سال 1972 میلادی از گروه مهندسی شهری دانشکده مهندسی دانشگاه قاهره فارغ‌التحصیل شد.
وی در همان سال به عضویت پیمان‌کاران عرب در آمد، و مناصب مختلفی را به عهده گرفت تا اینکه به عنوان مدیر فنی شرکت پیمانکاران عرب سعودی منصوب و ما بین سال‌‌های (1985 – 1987) این سمت را بر عهده داشت.
نخست‌وزیر جدید مصر در سال 1997 میلادی به سمت نایب رئیس هیئت مدیره شرکت پیمان‌کاران عرب انتخاب و در سال 2001 میلادی ریاست هیئت مدیره پیمانکاران عرب را به عهده گرفت.
«محلب» مدیریت و نظارت بر تعدادی از پروژه های مختلف در زمینه های تاسیسات ورزشی، مرمت آثار باستانی، نیروگاه‌ها را به عهده داشت.
یکی از برجستگی‌های دوره ریاست وی بر شرکت پیمانکاران عرب پرداخت بدهی‌های این شرکت و افزایش سرمایه آن بیش از 4 میلیارد پوند مصری است.
وی سپس مناصب مهمی همچون نایب رئیس هیئت مدیریه و رئیس کمیته روابط خارجه اتحادیه پیمانکاران مصر در زمینه ساخت را به عهده گرفت و به عضویت هیئت مدیریه مرکز پژوهش‌های مهندسی شهری دانشکده مهندسی دانشگاه قاهره، هیئت مدیره مرکز پژوهش‌‌های مسکن و شهر سازی مصر، شورای استانداران در شورای عربی آب‌ها، بانک کانال سوئز، و هیئت امنای دانشگاه فرانسوی مصر در آمد.
بعد از برکناری «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر در سوم جولای سال گذشته میلادی توسط ارتش، «ابراهیم محلب» به عنوان وزیر مسکن دولت «حازم ببلاوی» نخست‌وزیر سابق انتخاب شد.
گفته می‌شود، وی زمانی که سکان وزارت مسکن دولت «ببلاوی» را به عهده داشت، برای رسیدن به راه‌‌حل‌های مثبت برای بحران مسکن و بالا بردن مساحت مسکن اجتماعی از 63 متر به 80 متر تلاش کرد.
وی همچنین تصمیمات سرنوشت سازی برای برخورد با تخلفات در زمینه ساخت‌ و ساز اتخاذ کرد، و در همین راستا رئیس هیئت مدیریه اتحادیه تعاونی مسکن را به سبب کوتاهی در یافتن راه حل مشکلات منطقه صقر قریش بر کنار و گام‌های مهمی در خصوص پایان دادن به مشکلات اماکن عمومی اتخاذ کرد.
«محلب» همچنین به عضویت برخی از ادارات و سازمان‌های بین‌المللی از جمله اتاق بازرگانی آمریکا در مصر وهیات امنای دانشگاه فرانسوی در آمده و در حال حاضر رئیس طرف مصری در شورای کار مصر و عربستان را به عهده دارد.
نخست‌وزیر جدید مصر امروز در حالی برای سوگند نزد «عدلی‌منصور» رئیس‌جمهور موقت خواهد رفت، که تظاهرات هواداران «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر همچنان ادامه دارد.
در پی درگیری بین هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهوری مخلوع این کشور و مخالفان وی در قاهره، که روز گذشته به وقوع پیوست،یک تن کشته و 16 نفر دیگر زخمی شدند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...