نسخه چاپی

عقب نشینی داعش از شمال سوریه

بنابر گزارش‌ها از سوریه داعش پس از تهدید گروه رقیب، جبهه النصره، از بخش‌هایی از مواضع خود در شمال سوریه عقب‌نشینی كرده است.

به گزارش نما، سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، نهم اسفند ماه، ضمن انتشار این گزارش گفت داعش در حال بازگشت به الرقه، یکی از مناطق اصلی تحت کنترل خود، بوده است.



به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، چهار روز پیش از آن جبهه النصره، که رقیب داعش و شاخه القاعده در سوریه به شمار می‌رود، به این گروه ضرب‌الاجل داده بود وساطت یک دادگاه را بپذیرد یا از منطقه بیرون رانده شود.



مهلت نهایی این ضرب‌الاجل، روز شنبه دهم اسفند ماه گزارش شده است.



خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از قول فعالانی در شهر حلب می‌گوید شبه‌نظامیان این گروه از شهرهایی در شمال حلب -از جمله شهری در مرز ترکیه- خارج شده‌اند.



به گزارش این خبرگزاری این ضرب‌الاجل را فرمانده النصره در پیامی صوتی صادر کرده بود. طی دو ماه نبردهای داخلی میان شورشیان سوری بیش از ۳ هزار نفر کشته شده‌اند.



داعش هنوز واکنشی به این ضرب‌الاجل نشان نداده، اما آسوشیتدپرس می‌گوید احتمالا آن را رد می‌کند و این موضوع به نبردها دامن خواهد زد.



شهر الرقه که گزارش شده شبه‌نظامیان داعش به آن باز می‌گردند، اولین مرکز استانی بود که کنترل آن به دست این گروه افتاد و ابوبکر بغدادی، شخصی که رهبر گروه خوانده می‌شود، آن را پایتخت داعش نامیده بود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...