نسخه چاپی

نگاه متفاوت نویسنده سایت فیبا به گروه ایران در جام جهانی بسكتبال؛

افسانه گروه مرگ!

سایت فدراسیون جهانی بسكتبال با نگاهی متفاوت به گروه بندی جام جهانی، ایران را در ردیف صربستان و برزیل قرار داد و نوشت كه بسكتبال ایران شانس رسیدن به 8 تیم برتر را دارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ نحوه گروه بندی جام جهانی 2014 بسکتبال، نقدهای گوناگونی را به خود دید اما در این میان یکی از نویسندگان سایت فدراسیون جهانی بسکتبال تحلیل متفاوتی از گروه معروف به مرگ ارائه داد و اصطلاح " گروه مرگ" را افسانه خواند.
بخشهایی از این مطلب را در زیر می خوانید:

گروه بندی جام جهانی 2014 بسکتبال چند هفته قبل انجام شد و حالا علاوه بر گروهها، جزئیات دیگری مثل برنامه مسابقات، سالنهای برگزاری و حتی عروسک نماد تیمها را می شناسیم.

بعد از گروهبندی هر دوره از جام جهانی همیشه کلیشه هایی مثل غیر ممکن بودن صعود برای یک تیم مطرح و از یک گروه با عنوان گروه مرگ نام برده می شود. اما اولین سوالی که باید پرسید، این است که گروه مرگ دقیقا برای کدام تیم به این نام خوانده می شود؟

امسال همه بدون استثناء گروه A را به عنوان گروه مرگ جام جهانی 2014 معرفی کردند، حالا منظور از این نامگذاری چیست؟ آیا این گروه برای تیم های فرانسه و اسپانیا گروه مرگ است؟ مسلما نه، چون گروه به خاطر تیمهایی مثل اسپانیا و فرانسه به این نام خوانده می شود بنابراین خطری متوجه دو تیم برتر اروپایی نیست و برای این تیمها، گروهبندی جام جهانی حکم مرگ را ندارد.


ایران می تواند برای رسیدن به هشت تیم رقابت کند

تیمهایی مثل صربستان ( هفتمین تیم در جام ملتهای اروپا 2013) و برزیل ( تیم نهم آمریکای جنوبی) در رده های بعدی قرار می گیرند. انتظار می رود که تیم برزیل با بازیکنان اصلی به جام جهانی برود اما آیا تیمی که نمی تواند بدون چند ستاره خود در مسابقات قاره ای که در درجه پایینتری نسبت به جام جهانی قرار دارد، موفق شده و سهمیه مستقیم جام جهانی را به دست بیاورد، تیم ممتازی به حساب می آید؟

بعد از این دو هم نوبت به مصر می رسد که در رده چهل و ششم جهان و رده دوم قاره آفریقا قرار دارد و تیم سرسخت ایران که می تواند برای رسیدن به جمع 8 تیم نهایی رقابت کند.

بنابراین در این گروه، 2 تیم برجسته وجود دارد، 3 تیم خوب و یک تیم که شانس زیادی برای صعود ندارد.

اگر نگاهی به گروههای دیگر هم بیندازیم، معمولا یک یا دو تیم برجسته یا بسیار خوب و خطرناک وجود دارند. 2 یا 3 تیم خوب و یک تیم بدون شانس صعود که به این ترتیب شرایط همه را به یک اندازه مساوی می کند.


گروه مرگ وجود ندارد

در مجموع تیمهای ممتاز باید همه را ببرند و فقط تیمهای خوب یا تیمهای بدون شانس هستند که باید نگران گروه بندی و شانسهای خود باشند. اگر این تیمها هیچ شانسی برای قهرمان بودن ندارند بنابراین به دنبال تجربه خواهند بود و برای یک کشور بهتر است که با بهترین تیمهای دنیا بازی کند تا سطح بسکتبال کشورش را با این معیار بسنجد و همچنین از بهترینها یاد بگیرد.

نویسنده با این جمعبندی نتیجه می گیرد که گروهی به نام گروه مرگ وجود ندارد و در گروه A نیز تیمهایی مثل فرانسه و اسپانیا هیچ نگرانی ای ندارند. تیمهای صربستان، برزیل و ایران به یک اندازه شانس صعود دارند و تیم مصر تنها تیم بدون شانس این گروه خواهد بود.

گفتنی است گروه بندی جام جهانی 2014 اسپانیا به شرح زیر است:

گروه A: اسپانیا، مصر، ایران، صربستان، برزیل و فرانسه

گروه B: آرژانتین، سنگال، فیلیپین، کرواسی، پورتوریکو و یونان

گروه C: آمریکا، فنلاند، نیوزیلند، اوکراین، دومینیکن و ترکیه

گروه D: لیتوانی، آنگولا، کره جنوبی، اسلوونی، مکزیک و استرالیا

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...