نسخه چاپی

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت:

بیكاری ام‌الفساد مشكلات كشور شده است

كشوری كه بیكاری در آن امروز به ام الفساد مشكلات تبدیل شده است بایستی از ظرفیتهای صادراتی غفلت ننماید.

به گزارش نما به نقل از "شاتا" مجتبی خسرو تاج تاکید کرد : یکی از موضوعات مهم ما این است که نظام صنفی تا چه حد هزینه های توزیع را به حداقل می رساند و فروشگاهها ی بزرگ در این زمینه چقدر نقش دارند.

وی با تاکید بر نوسازی بخش بازرگانی داخلی افزود :تجربه علمی فراوانی در بخش بازرگانی ایران و سایر کشورها نهفته است که با استفاده از اینتجارب و بومی سازی آن می توان به نوسازی بازرگانی داخلی کشور پرداخت.

خسرو تاج در زمینه برگزاری نمایشگاههای بهاره گفت : در اسفند ماه جاری با هدف جلوگیری از افزایش قیمتها طرح تنظیم بازار میوه و برگزاری نمایشگاههای بهاره توسط خود اصناف تولیدی و توزیعی در دست اقدام است.در دست اقدام است .

وی هدف از برگزاری نمایشگاههای بهاره را کمک به تنظیم بازار پایانی سال با توجه به اوج تقاضا ، عرضه کالا توسط تولید کنندگان در فضای رقابتی و حمایت از تولید کنندگان و نیز ایجاد امکان دسترسی بهتر مردم به کالاهای مورد نیاز این ایام با قیمت مناسب اعلام کرد.

خسرو تاج گفت : مدیریت اجرایی این نمایشگاهها به عهده اصناف می باشدولی در سیاستگذاریهای کلان و نحوه برپایی آها سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها وبا حضور سایر دستگاههای ذیربط همفکری شده است.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین با اشاره به نقش اتاقهای بازرگانی و اصناف کشور افزود : در راستای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری تصدی های اقتصادی به بخش خصوصی و مردمی ، اتاقها در بخش های تولیدی و تجاری م یتواند نقش مهمی را ایفا نماید و بنابر این تقویت این تشکلها با هدف بهره برداری بیشتر از نظرات بخش خصوصی و دفاع از حقوق آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: انتخابات اتاقها در سال آینده از جمله موضوعات مهمی است که باید زمینه مشارکت قوی و حضور فعال همه اعضای صنفی این اتاقها را در انتخابات تشویق کرده و کمک شود تا در یک فضای سالم رقابتی انتخابات انجام و منتخبین اکثریت آرا فرصت خدمتگذاری به اصناف و اتاقها پیدا کنند.

خسرو تاج با تاکید بر مزیتهای رقابتی استانها برای طراحی و سازماندهی ظرفیتهای صادراتی بر ظرفیت استانهایی همچون آذربایجان ، کردستان ، سیستان و بلوچستان پرداخت و اضافه کرد : باید روی این مزیتها و مزیتهای جغرافیایی کشور کار شود و از بعد ترانزیت برای کشورهای مجاور مزیتهای خوبی داریم که در چند سال گذشته از آنها غافل بوده ایم.

وی تاکید کرد: باید روی این ظرفیتها کار شود ،کشوری که بیکاری در آن امروز به ام الفساد مشکلات تبدیل شده است بایستی از اینگونه ظرفیتها غفلت ننماید.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...