نسخه چاپی

معاون حقوقی وزیر ارشاد:

برخی گزارش های ارایه شده به مجلس تحریف شده است

عکس خبري -برخي گزارش هاي ارايه شده به مجلس تحريف شده است

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری از موارد مطرح شده در مجلس، تحریف شده و بخشی از خبرها، مصاحبه ها و گزارش ها واقع بینانه نیست و باعث بسیاری از موضع گیری ها و قضاوت های عجولانه و شتابزده برخی نمایندگان شده است.

به گزارش نما ، به نقل از ایرنا، «حسین نوش آبادی» روز شنبه درباره شکایت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و درخواست پاسخ تعدادی از نمایندگان توسط وزیر ارشاد به سوال خود در جلسه علنی مجلس افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب مقررات و ضوابط خود در حال حرکت است.
وی افزود: آقای جنتی به عنوان شخصیتی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شناخته شده، تجارب مهمی با توجه به مسوولیت های گذشته، دارد؛ وی فردی جامع الاطراف است و شخصا تحولات فرهنگی، هنری و رسانه را روزانه رصد می کند.
معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: آقای جنتی درباره موضوعاتی که مربوط به اصول انقلاب و نظام است به هیچ عنوان مماشات نمی کند و پایبند به اصول، موازین دینی اسلامی، شرعی و مقید به رعایت قانون است.
وی خاطر نشان کرد: البته اگر جایی اتفاقی رخ دهد به این معنا نیست که شخص وزیر به این اتفاق یا حادثه راضی است بلکه وی به لحاظ سلامت فکری، اخلاقی، اعتقادی و سیاسی فردی کاملا مورد وثوق نظام، دولت و مردم است.
نوش آبادی افزود: گزارش هایی که از رخدادهای اخیر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده، نشان دهنده اتفاقاتی است که در گوشه و کنار اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ایجاد شده و باید طبق قانون با فردی که تخلف کرده و از تعهدی که عدول کرده است، برخورد شود.
وی اظهار داشت: با این حال وزارت ارشاد موظف است در کنار وظیفه ذاتی خود از حوزه فرهنگ، هنر و رسانه دفاع قانونی داشته باشد اما در جایی که فکر کنیم موازین شرعی، اخلاقی و قانونی زیر سوال می رود، هم وزیر ارشاد و هم بنده به عنوان معاون حقوقی در این وزارتخانه خواهان برخورد با متخلف خواهیم بود.
معاون پارلمانی وزیر ارشاد تصریح کرد: اگر در جایی اتفاقی رخ داده باشد نافی سلامت و حرکت صحیحی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز کرده است، نیست و باید همه سعی کنیم که آن را رفع کنیم زیرا هیچ دستگاه و نهادی نمی تواند خود را مبرا از هرگونه خطا و اشتباهی بداند.
نوش آبادی اظهار داشت: بزرگ کردن و بحرانی نشان دادن، کاری درست نیست، البته وزیر ارشاد همیشه آماده پاسخگویی به هرگونه تذکر و سوال بوده، زیرا این امری بدیهی است که مجلس به عنوان قوه نظارتی و به عنوان یک نهاد قانونی که نظارت بر کار دولت و وزرا دارد، می تواند مسایل، سوالات و گزارشات مطرح را مورد توجه قرار دهد.
معاون وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، وظایف و تکالیفی هم به عهده هر دستگاه و وزارتخانه ای گذاشته شده است که باید مدنظر نمایندگان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: مجلس باید نقش تقنینی و نظارتی خود را اعمال کند و اگر جایی هم سوال، ابهام و شبهه ای به وجود آید، بدیهی است شخص وزیر و هم سایر نهادها و بخش های مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید خود را پاسخگو بدانند.
نوش آبادی ادامه داد: ولی ما همیشه گفته ایم که بسیاری از بخش ها و موارد مطرح شده، تحریفی است و بخشی از خبرها، مصاحبه ها و گزارش ها واقع بینانه نیست و باعث بسیاری از موضع گیری ها و قضاوت ها عجولانه و شتابزده شده است.
وی با اشاره به اینکه ابراز برخی شبهات اگر بموقع باشد رفع و یا توضیح داده خواهد شد، ادامه داد: آن چیزی که تاکنون در سیاست گذاری های کلان در وزارت ارشاد دولت یازدهم انجام شده است خارج از حیطه قانونی و شرعی نبوده است.
معاون پارلمانی وزارت ارشاد تصریح کرد: ولی اگر در گوشه ای از کشور و یا در بخش خاصی اتفاقی رخ داده و متولیان به آن امر، راضی نبوده اند طبیعی است که اگر خطا و گناهی مرتکب شوند، باید در چارچوب خودش، قوه قضاییه با آن برخورد کند.
نوش آبادی ادامه داد: اگر در حوزه مطبوعات تخلفی رخ دهد و وزارت ارشاد ورود پیدا نکند قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم می تواند به این پرونده رسیدگی کند، مانند بسیاری از پرونده های مطبوعاتی که در سطح دادسرای رسانه مطرح است و از طرف مدعی العموم و قوه قضاییه در چارچوب مقررات دنبال می شود و ما هم اعتراض و انتقادی نداریم.
وی تصریح کرد: بنابراین کشورما در هر حوزه ای قانون و تعریف خود را دارد و اگر بحثی و اتفاقی رخ دهد در چارچوب مقررات پیگیری خواهد شد ولی به این معنی نیست که اگر مجلس سوال کرد و احضار کرد بگوییم رابطه بین مجلس و دولت مخدوش است.
معاون استان های وزارت ارشاد خاطر نشان کرد: اگر دولت پاسخ و دلیل قانع کننده ای نیز داشت نباید بگوییم که مجلس به آنها توجه نمی کند، این موضوع دو امر لازم و ملزوم یکدیگر هستند و در سایه وحدت، همبستگی، همکاری و وفاق در شرایط خاصی که کشور از نظر بین المللی در آن قرار گرفته است، باید همسویی و هم اندیشی بین دولت و مجلس بیشتر شود.
معاون حقوقی مجلس تصریح کرد: مجلس باید سوال کند و دولت و وزیر ارشاد نیز پاسخگو خواهند بود و هرگز نگرانی از این نداشته ایم که چرا مجلس تذکر می دهد و یا سوال می کند، چون دولت پاسخ های منطقی و قانع کننده ای دارد یا اگر یک جا تذکر بجا بوده، می شنویم و اگر هم جایی اشکالی وجود دارد آن را رفع خواهیم کرد.
وی گفت: اگر جایی ضعفی وجود داشته باشد همه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال رفع آن ضعف خواهند بود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...