نسخه چاپی

دولت هیچ اقدام جدی برای رفع مشكلات ناشی از برف مازندران انجام نداد

عکس خبري -دولت هيچ اقدام جدي براي رفع مشکلات ناشي از برف مازندران انجام نداد

نماینده تنكابن در مجلس گفت: دولت تاكنون هیچ اقدام جدی در زمینه برف استان مازندران انجام نداده است.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت کمک به مردم بحران‌زده استان مازندران در بارش سنگین برف اخیر گفت: دولت تصمیماتی در این زمینه گرفته، اما جریان زندگی برای مردم بسیار سخت می‌گذرد و به نظر می‌آید اتفاقی که در شمال کشور و در غرب مازندران افتاد، خیلی جدی گرفته نشد.
وی با بیان اینکه ضایعه‌ای که در غرب مازندران رخ داد، خیلی بیشتر از یک زلزله چند ریشتری اثرات تخریبی داشت، گفت: در برف اخیر خسارت سنگینی به بخش کشاورزی، باغات و گلخانه‌های مردم و تاسیسات استان وارد شد، اما در جریان زلزله باغات و بخش‌های کشاورزی آسیب چندانی نمی‌بیند.
نماینده تنکابن اضافه کرد: در شرایط فعلی 3 هزار خانه مسکونی تخریب شده و مردم در خانه‌های دیگران اسکان یافته‌اند که باید خانه‌های خراب شده خود را بازسازی کنند. اما منبع درآمدی ندارند چرا که منبع درآمدی آنها از طریق بخش کشاورزی بود که از بین رفته است.
شریعت‌نژاد تاکید کرد: مردم استان در این شرایط بسیار محتاج و نیازمند دستگیری دولت هستند و بنده در این زمینه نیز به رئیس جمهور تذکر دادم. اینکه می‌گویند یک سوزن به خود بزن و یک جوال‌دوز به دیگران، مصداق همین موضوع است.
وی با بیان اینکه فکر می‌کنم دولت‌مردان ما اصلا فضا و مشکلات مردم غرب مازندران را درک نمی‌کنند، افزود: یک نفر چند روز می‌تواند در خانه فرد دیگری میهمان باشد؟ در حال حاضر حدود یک ماه از بارش برف می‌گذرد و ما نمایندگان هیچ پاسخی برای مردم نداریم و نمی‌دانیم به آنها چه جوابی بدهیم و بگوییم خانه شما چطور بازسازی می‌شود و چطور به باغات شما رسیدگی خواهد شد در حالی که در سال 86 نیز در این زمینه فضای بی‌اعتمادی شکل گرفته بود.
نماینده مردم تنکابن سرعت عمل اقدامات را بسیار کند دانست و گفت: تکلیف مسئولان استانی نیز مشخص نیست و آنها نیز نمی‌دانند باید چه جوابی به مردم بدهند و مردم باید تعطیلات عید را در حالی پیش‌رو داشته باشند که مشکلات آنها باقی مانده است.
شریعت‌نژاد با بیان اینکه بودجه‌ای که برای جبران این موضوع اختصاص داده شده بسیار ناچیز است، اظهار داشت: اصلا معلوم نیست این بودجه چه زمانی به دست مردم می‌رسد و ابهام در این موضوع بسیار زیاد است.
وی ادامه داد: باید ستادی در این زمینه شکل می‌گرفت تا این بحران را به صورت ویژه پیگیری کند و سرعت عمل را بالا می‌برد و مردم در منطقه آثار تصمیمات مثبت دولت را احساس می‌کردند، اما هیچ اقدام جدی در این زمینه انجام نگرفته و اگر از مردم پرسید می‌گویند هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. از ما نیز بپرسید می‌گوییم تصمیمی در هیئت دولت گرفته شده است اما هنوز حتی به استان ابلاغ نشده است.
نماینده مردم تنکابن اضافه کرد: اینکه چطور به مردم برسند و تسهیلات در اختیار آنها بگذارند، اصلا روشن و شفاف نیست و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست و مسئولان استانی نیز روی این موضوع توجیه نیستند که باید چه کنند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...