نسخه چاپی

زمان ورود به انتخابات مجلس دهم مشخص شد؟

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران با تأكید بر اینكه در انتخابات سال ۸۸ تقلبی شكل نگرفت، گفت:‌ به هیچ‌وجه تقلب در انتخابات جمهوری اسلامی ایران امكان‌پذیر نیست.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، چندین‌بار در حین مصاحبه از اینکه در سال 42 به دنیا آمده است، احساس خوشحالی می‌کند، گویی سال تولدش او را به انقلاب نزدیک‌تر کرده است؛ از سال 64 در وزارت کشور مشغول به کار است و بر این اساس سابقه‌ای نزدیک به 30 سال در وزارت کشور دارد،مدیریت برگزاری 22 انتخابات را بر عهده داشته و تأکید می‌کند به هیچ‌وجه تقلب در انتخابات جمهوری اسلامی ایران امکان‌پذیر نیست.

مستأجر آیت‌الله نجفی‌اشرفی در تمام دوران اصلاحات فرماندار بوده است و می‌گوید این موضوع ربطی به گرایشات سیاسی‌اش ندارد، البته گلایه‌ای هم از زمان احمدی‌نژاد دارد که وقتی در سال 88 به استانداری تهران رفته مورد بی‌مهری قرار گرفته است و عنوان می‌کند ما را عمداً دور کار کردند!

8 سال سابقه فرمانداری ورامین، حضور در هسته گزینش استانداری تهران، معاونت در فرمانداریهای ری و شمیران به گفته خودش از او یک کارشناس انتخابات ساخته است.

آنچه می‌خوانید گزیده ای از گفت‌وگوی فارس با علی‌اصغر ناصربخت معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران است:


- محورها و راهبردهای اصلی‌تان برای معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری تهران در دوره جدید چیست؟

ناصربخت: معاونت سیاسی انتظامی، معاونتی حساس و مهم است، هم در بحث پیش‌بینی‌ها، تدابیر و اقداماتی که باید صورت بگیرد و هم در بخش‌های مختلف انتظامی و اجتماعی که حوزه گسترده و بسیطی است و از جمله محل‌هایی است که اگر خوب به وظایفش عمل کند می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد.

فعلاً شناخت خود را نسبت به مسائل و مشکلاتی که در تهران وجود دارد تکمیل می‌کنم، البته نسبت به این مسائل نا آشنا نیستم ولی فکر می‌کنم باید تکمیل‌تر شود؛ هم در بحث امنیت و هم در بحث خدمات رفاهی، اجتماعی، بهداشت، درمان و انتخابات، تا چشم بر هم بزنیم انتخابات مجلس دهم در پیش است.

معاونت سیاسی انتظامی فرمانداری تهران برای انتخابات مجلس دهم چه اقداماتی در دستور کار دارد؟

به خودی خود انتخابات جزو وظایف ذاتی این معاونت است، باید تدابیر و اقدامات لازم را قبل از برگزاری انتخابات جهت حضور گسترده مردم داشته باشیم و معتقدیم وزارت کشور باید در بحث ورود به انتخابات نقش تشویق‌کننده مردم برای حضور در صحنه را داشته باشد.

همانطور که فعالیت صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای، تابلو و نماد مقاومت و ایستادگی نظام است حضور مردم هم در صحنه انتخابات و حضورشان در صحنه راهپیمایی‌ها به همین شکل است؛ راهپیمایی حضور گسترده است و دنیا زبانش قاصر می‌شود و نمی تواندسر تعظیم در برابر این ملت فرود نیاورد، انتخابات هم سیستماتیک و مستند است و قابل ارائه در هر زمان و مکان بوده و هیچ شبهه‌ای بدان نمی‌توانند وارد کنند.

وظیفه ما در وزارت کشور فراهم کردن مشارکت گسترده مردم در انتخابات است

ما در وزارت کشور وظیفه خود می‌دانیم که قبل از برگزاری انتخابات همه اسباب و شرایط را فراهم کنیم که مردم در انتخابات حضور گسترده و مشارکت فعال داشته باشند چون برای نظام حضور مستمر مردم در پای صندوق‌های رای به شدت لازم است.

این اقدامات قبل از انتخابات است و در حین انتخابات هم سازوکار اجرای قانون مطرح است و باید تدابیر، تصمیمات و برنامه‌ریزی‌هایمان را به سمتی ببریم که در اجرای برگزاری انتخابات دچار مشکل نشویم و در تمام این پرسه بی‌نظری و بی‌طرفی ما نسبت به نتیجه انتخابات واضح و آشکار باشد.

در زمان برگزاری انتخابات همیشه وضو داشتم

بنده به عنوان برگزار کننده حدود 22 انتخابات، نسبت به دو کار هیچ‌وقت در انتخابات کوتاهی نکرده‌ام؛ اول اینکه همواره به برگزاری انتخابات به عنوان یک تکلیف و وظیفه شرعی نگاه کرده‌ و سعی کردم‌ در ساعاتی که مشغول برگزاری انتخابات هستم وضو داشته باشم چراکه معتقدم برگزاری انتخابات یک تکلیف و وظیفه شرعی است، اگر یک سر سوزن شائبه در ذهنت باشد تمامی زحمات و تلاش‌های انجام شده را تحت‌الشعاع قرار داده چه بسا موجب ارتکاب گناه شود.

شبی که احمدی‌نژاد در سال 84 رأی آورد از لذت‌بخش‌ترین شب‌هایی بود که انتخابات برگزار کردیم

نکته دوم هم اینکه به لحاظ اجرا باید انتخابات را سالم برگزار کرد، شاید یکی از لذت‌بخش‌ترین شب‌هایی که ما انتخابات برگزار کردیم همان شبی بود که آقای احمدی‌نژاد در سال 84 رأی آورد چراکه اساساً نسبت به نتیجه انتخابات و آنچه که مردم برمی‌گزینند دغدغه‌ای نداشتم و نمی‌گفتیم که حالا چرا آقای احمدی‌نژاد رأی ‌آورد؟ اصلاً با این طبیعت آشنا نبودیم که بخواهیم حساسیت نشان دهیم که چرا زید رأی آورد و عمر رأی نیاورد. این به ما مربوط نمی‌شود، ما امانتدار مردم هستیم و یک رأی داریم، فقط برگزاری انتخابات با ماست به همین دلیل به اعتقاد من در انتخابات سال 88 تقلب نمی‌تواند اتفاق افتاده باشد.

نتیجه انتخابات مهم نیست، مهم حضور گسترده مردم است

نتیجه انتخابات مهم نیست، مهم حضور گسترده مردم و سلامت انتخابات است و باید این را به عنوان یک سند روشن به جهانیان ارائه دهیم که در کشور ما سلامت انتخابات تضمین شده است.

از چه زمانی وارد روند اجرایی انتخابات مجلس دهم می‌شوید؟

ناصربخت: طبق گفته آقای استاندار ، روند اجرایی انتخابات، ثبت‌نام کاندیداها و بررسی صلاحیت‌ها از سال 94 آغاز می‌شود.

تصور برخی اینگونه است که فرمانداری فقط جنبه سیاسی دارد چگونه می‌شود جنبه‌های دیگر را هم به مردم نشان داد؟

ناصربخت: تهران خیلی وسیع و گسترده است، همچنین سایه سنگین وزارتخانه‌ها در شهر تهران روی سر ادارات کل است و سایه سنگین ادارات کل روی سر ادارات شهرستان است، برای مثال بنده که به عنوان یک فرد پایتخت نشین هستم و از اداره‌ای درخواستی دارم ترجیح می‌دهم به وزارتخانه بروم، بعد از آن به اداره کل و در نهایت ترجیح می‌دهم به اداره شهرستان بروم.

البته همه اینها باید برطرف شود یعنی شاید اقدامات فرمانداری تهران خیلی در تنوع اطلاعات و اخبار دارد گم می‌شود، مثلاً اگر وزیر کشور در تهران به جایی تشریف می‌برد و بعد از آن استاندار می‌رود، رفتن فرماندار به آن محل ممکن است حساسیت و رغبت را برای دستگاه‌های اطلاع‌رسانی ایجاد نکند که آن را پوشش دهند.

اما فرمانداری کارهای بسیاری انجام می‌دهد مثلاً ما رژه 29 فروردین را پیش رو داریم و جلسه رژه 29فروردین را طی روزهای اخیر برگزار کردیم.

این کارها در دل کارهای بزرگی که بعد کشوری و استانی دارد شاید محو شود، اما در عین حال خیلی برای کار جا دارد، ارتقای سطح ادارات، استقرار این ادارات، برداشتن سایه سنگینی که به لحاظ تشکیلاتی در پایتخت بالای سر فرمانداری تهران است، اقداماتی هستند که می‌تواند کار فرمانداری تهران را توسعه دهد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...