نسخه چاپی

بشار جعفری:

رویدادهای سوریه، جنگ علیه روسیه، ایران و چین است

عکس خبري -رويدادهاي سوريه، جنگ عليه روسيه، ايران و چين است

بشار جعفری رویدادهای جاری در سوریه را جنگ علیه روسیه، ایران و چین توصیف كرد و گفت برخی كشورهای عربی از سوریه عذرخواهی كرده و متعهد شده‌اند اشتباه‌های گذشته را تكرار نكنند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری النشره، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: آنچه در سوریه در جریان است، جنگی علیه روسیه و ایران و چین می‌باشد و سوریه هزینه حمایت از مسئله فلسطین را می‌پردازد و غرب می‌خواهد که به طور نهایی از فلسطین دست برداشته شود و اگر سوریه اینکار را قبول می‌کرد، یک شبه همه چیز (علیه سوریه) متوقف می‌شد.

وی در جمع شماری از سوری‌های مقیم شهر بروکلین در نیویورک اطمینان داد که اوضاع با یاری توانمندی ارتش و هوشیاری مردم و فرایند آشتی به سرعت و به خوبی پیش می‌رود.

بشار الجعفری درباره جبهه درعا و تهدید به آغاز حمله‌ای از این منطقه علیه ارتش سوریه گفت: این جبهه ساختگی است.

وی درباره افراد مسلح در سوریه گفت: وقتی دیدیم که اسرائیل زخمی‌های آنها را درمان می‌کند، فهمیدیم که آنها دستور گرفته‌اند تا با هرگونه راه حل سیاسی در ژنو مخالفت کنند.

بشار الجعفری مسئولان سازمان ملل را میانجیگران بیطرف ندانست و تاکید کرد که آنها به جای اینکه نماینده جامعه بین‌المللی باشند، نمایندگی کشورهایی را برعهده دارند که وابسته به آنها می‌باشند.

وی از وجود بیداری عربی در خارج از چارچوب کشورهای عرب حوزه خلیج فارس سخن گفت که دامنه آن در حال گسترش است و افزود: برخی کشورهای عربی ارسال پیام عذرخواهی به سوریه را آغاز کرده و متعهد می‌شوند که اشتباه‌های سه سال گذشته را تکرار نکنند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...