نسخه چاپی

اولین دور مذاكرات كارشناسی در خصوص توافق جامع ژنو

عکس خبري -اولين دور مذاکرات کارشناسي در خصوص توافق جامع

اولین دور مذاكرات كارشناسی و سیاسی بین ایران و ۱+۵ از دو روز دیگر در وین همزمان با نشست فصلی شورای حكام آغاز خواهد شد تا ماراتن مذاكرات هسته‌ای وارد مرحله جدیدی شود.

به گزارش نما ، پس از برگزاری مذاکرات وین با حضور هیأت‌های ایران و گروه 1+5 به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره گام پایانی توافقنامه ژنو که (29 بهمن ماه ماه) به مدت سه روز در شهر وین برگزار شد، توافق شد که دور بعدی مذاکرات باز هم در شهر وین برگزار شود.
ایران و 1+5 توافق کردند که تا خرداد ماه مجموعا پنج نشست برگزار کنند و قرار شد دور بعدی مذاکرات 26 تا 29 اسفند ماه در وین برگزار و قبل از آن مذاکرات فنی با حضور هیأت‌های ایران و 1+5 برگزار شود. قرار است این بار هم حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ریاست تیم کارشناسی ایران در این دور از مذاکرات را بر عهده داشته باشد و در مقابل «استفان کلمنت» دستیار کاترین اشتون هم ریاست تیم مذاکراتی 1+5 را خواهد داشت.
اولین جلسه از نشست‌های کارشناسی ایران و 1+5 از 14 اسفند(چهارشنبه هفته جاری) آغاز خواهد شد و تا 16 اسفند(جمعه) ادامه خواهد داشت.
آنطور که ظریف پس از مذاکرات اخیرش با 1+5 در وین در جمع خبرنگاران اعلام کرد تا خرداد سال 93 ایران و طرف مقابلش 5 یا 6 جلسه در سطح سیاسی و کارشناسی برگزرا خواهند کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی فارس مبنی بر اینکه آیا در نشست فنی که قرار است قبل از دور بعدی مذاکرات وین برگزار شود کارشناسان سازمان انرژی اتمی نیز حضور دارند؟ گفت: بله، کارشناسان سازمان انرژی اتمی در همه نشست‌های فنی هستند. حسب مورد که بحث‌های ما غیر از موضوع هسته‌ای به مسائل تحریم، بانکی بکشد، کارشناسان دیگر از دستگاه‌های دیگر نیز حضور می‌یابند.
همزمان با برگزاری این نشست،‌ نشست فصلی شورای حکام هم در حال برگزاری است که بنا بر گزارش‌ها صهیونیست‌ها تلاش زیادی را آغاز کرده‌اند تا نشان دهند تا موضوع ایران را محور و موضوع اصلی نشان دهند ولی گویا آژانش به دلیل افزایش همکاری‌ها با ایران و اثبات حسن نیت ایران رویه‌ای متفاوت از گذشته در پیش گرفته است.
شورای حکام که متشکل از 35 عضو اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی است در جدیدترین نشست خود که از روز 12 اسفند لغایت 16 اسفند به طول خواهد انجامید و آخرین مسائل در حزوه انرژی اتمی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...