نسخه چاپی

مهلت ۱۰ روزه كمیسیون اصل۹۰ به بانك‌ها

عکس خبري -مهلت ?? روزه کميسيون اصل?? به بانک‌ها

سخنگوی كمیسیون اصل ۹۰ مجلس می‌گوید: مدیران بانك‌های دولتی، خصوصی و موسسات مالی و اعتباری ۱۰ روز فرصت دارند تا تكلیف بدهكاران كلان بانكی كه بالای ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارند، مشخص كنند.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از جلسه این کمیسیون با مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری خبر داد و گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس در راستای تعیین تکلیف بدهکاران بانکی جلسه‌ای را در اخیراً با مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار کرد و در این جلسه، مقرر شد که این بانک‌ها طی ده روز آینده تکلیف بدهکاران کلان بانکی که بالای 100 میلیارد تومان بدهی دارند را مشخص کنند.
وی ادامه داد: این بانک‌ها تا شنبه آینده فرصت دارند، برای تعیین تکلیف بدهی بدهکاران کلان بانکی به تفاهم و توافق لازم برسند و نسبت به تسویه بدهی واحدهای غیرتولیدی تا 6 ماه و واحدهای تولیدی تا 5 سال، با تحکیم وثایق اقدام کنند البته باید نحوه تسویه حساب را مشخص و به کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کنند.
سخنگوی کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: در مورد موسسات مالی و اعتباری هم همین موضوع مقرر شد البته این موسسات از امروز به مدت 10 روز فرصت دارند، تکلیف بدهکاران کلان بانکی را روشن کنند.
افضلی‌فرد برهمین اساس گفت: بعد از رسیدگی به این پرونده، نوبت به رسیدگی به پرونده بدهکاران بالای 50 میلیارد تومان می‌رسد. در واقع ما قصد داریم مرحله به مرحله عمل کنیم؛ همچنین اگر بدهکاران و مدیران عامل بانک‌ها به تفاهم نرسند و این پول‌ها به سیستم بانکی کشور بازنگردد، به مفهوم سهل انگاری در دریافت مطالبات بانکی است که مسئولان بانک‌ها باید پاسخگو باشند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...