نسخه چاپی

معاوضه قبرهای ۳۰۰ میلیونی با زمین و ملك!

این در حالی است كه طبق تحقیقات یك قبر دومتری در امامزاده عینعلی و زینعلی تهران تا چند سال گذشته بالغ بر 100 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد كه با این قیمت در زمان خود به راحتی امكان خرید یك آپارتمان 50 متری در مركز پایتخت ممكن بود. با این احوال باید در مسلمانی بعضی‌ها تردید كرد.

به گزارش نما، این روزها در رکود بازار مسکن، بازار خرید و فروش قبر در پایتخت داغ است؛ قبرهایی که قیمت‌شان از ۲۰میلیون شروع می‌شود و به ۳۰۰ میلیون هم می‌رسد و جالب آنکه دلالان حاضرند قبرها را با خودرو، زمین و خانه معاوضه کنند!

جوان در ادامه نوشت؛ در بسیاری از گورستان‌ها به ویژه گورستان‌هایی که در حواشی بقاع متبرکه و امامزاده‌ها قرار دارند، مافیایی راه انداخته‌اند که گذشته از بدبینی‌ها و ایجاد پارادوکس‌های غیرقابل قبول، کلیت دین مبین اسلام و مذهب تشیع را زیر سؤال برده‌اند و مسئولان ما هم در ذهن متوهم خود سودای خدمت می‌پرورند و معمولاً آخرین کسانی که به جار و جنجال‌هایی اینچنینی می‌رسند، همین مسئولان خدوم (!) می‌باشند که باید همواره در خط مقدم مقابله با چنین هنجارشکنی‌هایی حضور داشته باشند که متأسفانه نیستند.

روزگاری تصور همگان از مرگ خیلی ساده و دست‌یافتنی بود. این روزگار خیلی دور و دراز نیست و به سن اکثریت قریب به اتفاق ما قد می‌دهد. خیلی از پیرمردها و پیرزن‌ها که به آخر خط رسیده بودند، برای تفهیم کردن این نکته که آردهای خود را بیخته‌اند و الک خود را آویخته‌اند، مرحله دیگری را برای خود متصور می‌شدند و به کنایه و کنایه‌ای مبتنی بر واقعیت عنوان می‌کردند که رو به قبله شده‌اند و چند وجب کفن و دو متر زمین قبرستان نیاز دارند که برای همیشه زحمت خود را کم کنند. گرچه باید تصریح کرد که این تصور به تمامی مبتنی بر واقعیت‌های موجود در جامعه و مناسبات مرگ و زندگی بود اما حالا این سؤال مطرح می‌شود که کدام خاک و کدام زمین می‌تواند انسان شرافتمند و فقیری را در سینه خود بپذیرد که بتوان ادعا کرد که کاری در شأن دین پیامبر(ص) و مذهب امیرالمؤمنین(ع) صورت گرفته است؟

اگر به فرامین مؤکد دین اسلام و آیات و احادیث مختلف و البته صحیح رجوع کنیم، خواهیم دیدکه در هر بحثی مسلمانان را به یکرنگی دعوت می‌کند از زیارت خانه خدا و تشرف به مکه مکرمه و مدینه منوره بگیرید که باید همه حجاج با لباس‌های متحدالشکل و ساده حضور یابند تا زمان مرگ که تمام اموات باید با یک جور کفن، به خاک سپرده شوند، طوری که فقیر و غنی قابل تمییز و تمایز نباشند. اما در حال حاضر به خاطر بدعت‌های مخرب و چشم و هم‌چشمی مردم با هم یا برای جبران کوتاهی‌هایی که در حق میت نشده، افراد زیاده‌خواهی از این موقعیت استفاده می‌کنند و تا به جایی که کاردشان می‌برد، می‌برند. به گونه‌ای که در نگاهی کوتاه به گورستان به سرعت فقیر و غنی تمییز داده می‌شوند.

این در حالی است که طبق تحقیقات یک قبر دومتری در امامزاده عینعلی و زینعلی تهران تا چند سال گذشته بالغ بر 100 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد که با این قیمت در زمان خود به راحتی امکان خرید یک آپارتمان 50 متری در مرکز پایتخت ممکن بود. با این احوال باید در مسلمانی بعضی‌ها تردید کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...