نسخه چاپی

روزنامه اصلاح‌طلب باز هم آمریكا را بزك كرد+عكس

روزنامه اصلاح طلب شرق بار دیگر در راستای تطهیر چهره دولتمردان آمریكا قدم برداشت.

این روزنامه عکس یک صفحه اول شماره امروز خود را به تصویری مثبت از باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اختصاص داد.

علیرغم خط و نشانی که اوباما دیروز برای ایران کشید و تاکید وی مبنی بر اینکه 95 درصد تحریم ها علیه ایران پابرجاست، اما روزنامه شرق ترجیح داد تا باز هم نقش حامی و توجیه گر سیاست های ضد ایرانی ایالات متحده را ایفا کند.

این روزنامه با نادیده انگاشتن بخش اصلی سخنان ضد ایرانی اوباما تیتر «تلاش ناکام آیپک برای افزایش تحریم ضد ایرانی؛ اوباما: تحریم جدید، شلیک وسط اتاق مذاکره است» را برگزید. روزنامه شرق حتی رنگ لوگوی خود را نیز با عکس اوباما هماهنگ کرد.

شرق برای کمک به اثرگذاری تیتر خود عکسی را هم برگزیده که معنادار است. در این عکس اوباما تک و تنهاست و صندلی‌های اطراف وی خالی است؛‌ شاید به این معنا که اوباما برای دوستی و نزدیک شدن به ایران یک تنه مقابل مخالفان رابطه با ایران ایستاده و بسیاری از او دور شده‌اند و این جمهوری اسلامی است که دست رد به سینه او می زند؛ یک وارونه نمایی تمام عیار!

رییس جمهور آمریکا اخیراً در گفتگو با "بلومبرگ ویو" گفته بود: «ما خواهیم توانست از زورگویی آنها به همسایگانش جلوگیری کنیم. پس ما قطعا خواهیم توانست دیگر رفتارهای آنها را مدیریت و کنترل کنیم... به خاطر کاهش تدریجی محدود تحریم، اقتصادشان قدری در طی این شش تا یک سال بهبود یابد اما 95 درصد تحریمها باقی خواهد بود. در صورت شکست مذاکرات ما در موضعی قویتر بوده و به شرکایمان از جمله روسها و چینیها و دیگران خواهیم گفت که این ایران بوده که از مذاکره شانه خالی کرده و نه آمریکا و کنگره آن و تحریمهای جدیدش.»

 

oB1393930143.jpg

 

گفتنی است چندی پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم تبریز با انتقاد از برخی تلاش ها برای معرفی یک چهره غیرواقعی از امریکا به مردم، گفتند: برخی افراد تلاش دارند با بزک کردن چهره امریکا، زشتی ها و خشونت ها و وحشت آفرینی ها را از این چهره بزدایند و دولت امریکا را دولتی علاقمند به مردم ایران و انسان دوست معرفی کنند، اما تلاش این افراد به نتیجه نخواهد رسید.  حضرت آیت الله خامنه ای به سابقه سیاه دولت امریکا در مدت حداقل هشتاد سال اخیر اشاره کردند و افزودند: به راه انداختن جنگ های خونین و کشتار انسانهای بیگناه، حمایت از دیکتاتورهای ظالم در نقاط مختلف جهان، حمایت از تروریسم بین المللی، حمایت از تروریسم دولتی که مظهر آن رژیم جعلی، غاصب و جنایتکار صهیونیستی است، حمله به عراق و کشتار حداقل دهها هزار نفر از مردم، حمله به افغانستان، راه اندازی شرکت های آدم کشی و ترور همچون بلک واتر و راه اندازی گروههای تندروی تکفیری و حمایت از آنها، بخشی از سیاهه اعمال امریکا است. ایشان تأکید کردند: چگونه می توان این چهره زشت و جنایتکار را ، در مقابل ملت ایران، با بزک تغییر داد.



روزنامه اصلاح طلب شرق که نزدیک به حزب کارگزاران و آیت الله هاشمی است، تا کنون بارها تلاش کرده تصویری مثبت از آمریکا ارائه دهد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...