نسخه چاپی

قبض برق فروردین ۲۵ درصد گران تر است

معاون وزیر نیرو با بیان اینكه هزینه برق مصرفی ۸۳ درصد مردم ماهانه حدود هفت هزار تومان است، گفت: اگر قیمت برق واقعی نشود سالانه با كسری حدود ۹ هزار میلیارد تومانی روبرو خواهیم شد. قیمت تمام شده برق بدون هزینه سوخت حدود ۷۰ تومان است اما ۲۴ تومان از مشتركان دریافت می‌شود

به گزارش نما به نقل از نسیم آنلاین، حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در جمع خبرنگاران از افزایش ۲۵ درصدی قیمت برق در قبوض فروردین ماه سال ۹۳ خبر داد و گفت: این افزایش قیمت از اسفندماه اعمال می‌شود اما قبوضی که افزایش قیمت برق در آنها اعمال شده فروردین سال آینده به دست مشترکین می‌رسد.

وزیر نیرو در سومین همایش سمپوزیم ۱۴۰۴ گفت: شاخص فشار انرژی در ایران ۹ برابر ژاپن، ۵ برابر ترکیه و ۷ برابر کشورهایی چون نروژ است. در ازای مقادیر عظیمی از انرژی که مصرف می‌کنیم تولید ملی کمتری داریم. درحال حاضر بیش از ۵۰.۵ درصد تولید برق توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه معتقدم که نباید به جامعه شوک قیمتی وارد کرد گفت: اما می‌توان با شیبی ملایم قیمت‌ها را افزایش دهیم. پایین بودن قیمت انرژی در جامعه باعث شده است مصرف انرژی بالا برود. مهمترین عامل در احیای دریاچه ارومیه اصلاح نحوه مصرف آب در مصارف کشاورزی است.

۱۳۹۲/۱۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...