نسخه چاپی

اظهارات نسنجیده آمریكا تحت فشار لابی صهیونیستی

وادسلاو بالك، مدیركل سیاسی وزارت خارجه جمهوری چك، روز گذشته با وحید احمدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران وچك دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش نما ، وحید احمدی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و دیرینه دو کشور، بر لزوم توسعه مناسبات دوستانه فیمابین در زمینه‌های مخلتف به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور نقش مهمی در توسعه روابط ایران و چک دارند.
وی در همین راستا افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و چک در مجلس شورای اسلامی از روند گسترش مناسبات دو کشور حمایت می‌کند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چک در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی اظهارنظرهای اخیر مقامات آمریکایی در خصوص مذاکرات ایران و 1+5 گفت: برخی اظهارات نسنجیده مقامات آمریکایی که تحت تاثیر فشار لابی صهیونیستی عنوان می‌شود تاثیر منفی بر روند مذاکرات می‌گذارد.
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار از همتای خود در پارلمان جمهوری چک برای سفر به کشورمان دعوت کرد.
وادسلاو بالک مدیرکل سیاسی وزارت خارجه جمهوری چک نیز در همین دیدار با اشاره به سابقه خوب مناسبات دو کشور گفت: توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران مورد خواست و حمایت دولت جمهوری چک قرار دارد.
وی با تاکید بر نقش ارتباطات پارلمانی در توسعه روابط دو کشور گفت: مجالس دو کشور نقش مهمی در گسترش مناسبات فیمابین ایران و چک دارند و می‌توانند به شکوفایی هرچه بیشتر آن کمک کنند.
این مقام وزارت خارجه جمهوری چک در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 گفت: جمهوری چک از روند مذاکرات ایران و 1+5 برای دستیابی به توافق جامع و حل مساله اتمی حمایت می‌کند.
مدیرکل سیاسی وزارت خارجه جمهوری چک در پایان نسبت به گسترش همکاری‌ها و مناسبات دوستانه دو کشور ابراز امیدواری کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...