نسخه چاپی

كری:تحریم روسیه بزودی اعمال می‌شود

جان كری وزیر امور خارجه آمریكا با اشاره به موضع كشورش در مساله اوكراین اعلام كرد: روسیه را تحریم می كنیم و علیه این كشور در آینده نزدیك تحریم هایی اعمال خواهد شد.

به گزارش نما، تارنمای روسی ˈنیوز اکسپرسˈ کری در جمع خبرنگاران در کی یف گفت: در روزهای آینده تحریم هایی را علیه روسیه اعمال می کنیم.

وی همچنین به کمک آمریکا به دولت اوکراین برای خروج از بحران از جمله کمک های اقتصادی اشاره کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین بر حمایت کشورش از تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرد.

یک مقام هیات همراه کری هم امروز به خبرنگاران گفت: آمریکا اواخر هفته جاری تحریم هایی را علیه روسیه وضع می کند.

وی افزود : تحریم ها بسته بزرگی خواهد بود و زمینه های مختلف را شامل می شود.

روابط روسیه و آمریکا بر سر مساله اوکراین تیره شده است.

آلکساندر لوکاشویچˈ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای، تحریم های یکجانبه آمریکا علیه این کشور را غیرقابل قبول خواند و گفت: در صورتی که ایالات متحده به دلیل وضعیت اوکراین، ما را تحریم کند، این تحریم ها را بدون پاسخ نمی گذاریم.

وی گفت: بارها با ارایه مدارک و شواهد به شرکای آمریکایی توضیح دادیم چرا تحریم های یک جانبه آنها در معیارهای مناسبت های بین المللی متمدنانه نمی گنجد. این تدابیر تاثیر لازم را ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: در صورت تحریم روسیه از سوی آمریکا، به طور حتم پاسخ آن را خواهیم داد.

لوکاشویچ درباره امکان پاسخ روسیه به تحریم های آمریکا نیز اضافه کرد: همانند وضعیت مشابه گذشته که به دلیل اقدامات نسنجیده و غیرمسئولانه آمریکا بروز کرده است، پاسخ خود را اعلام می کنیم.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهدیم که مقام های آمریکایی، روسیه را به دلیل وضعیت اوکراین تهدید به مجازات کرده اند. این گونه اظهارات با توجه به عدم اطلاع اولیه آنها از تاریخ حیرت آور است.به نظر می رسد سیاستمداران و مقام های دولتی آمریکا، توانایی درک واقعی امور در شرایط متحول جهانی در قرن بیست و یکم را ندارند.

لوکاشویچ گفت: هر بار واقعه ای رخ می دهد که در طرح آمریکایی نمی گنجد، افرادی از مقام های این کشور به چماق تحریم متوسل می شوند.

وی یادآور شد: آمریکا ضمن تهدید روسیه به اعمال تحریم های دارای عواقب جدی، همکاری های نظامی را متوقف کرده است.

لوکاشویچ افزود: آنها تهدید کرده اند که گفت وگوها درباره روابط اقتصادی و سرمایه گذاری جدید را متوقف کنند؛ ضمن آنکه همه دیدارها در سطوح مختلف را نیز لغو کرده اند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۲/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...