نسخه چاپی

سقوط فالكن ۲۰ و تكذیب حضور اسرائیلی‌ها در هواپیمای تركیه‌ای

سقوط هواپیمای فالكن ۲۰ در سواحل خلیج‌فارس برجسته‌ترین خبر هفته دوم اسفند بود.در این هفته هواپیمای تركیش ایرلاینز در ایران فرود اضطراری داشت و حضور مسافران اسرائیلی در آن جنجال‌‌ آفرید.خبری كه معاون شركت فرودگاه‌ها آنرا تكذیب كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مدیرعامل راه‌آهن با تشریح پروژه‌های در دست ساخت ریلی کشورمان برای استفاده بهینه از کریدورهای بین‌المللی از زیرسازی ۹۰ درصدی راه‌آهن قزوین-رشت خبر داد و گفت: زیرسازی خط‌آهن کرمانشاه-خسروی ۲۵ درصد پیشرفت دارد.

دیگر خبر هفته دوم اسفندماه اعلام اجرایی شدن آزادسازی قیمت بلیت هواپیما از اردیبهشت ماه سال آینده بود. این خبر را عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی به تسنیم داد و درباره آن گفت: ماده ۱۶۱ قانون برنامه ۵ ساله پنجم(آزادسازی و متنوع سازی قیمت ها) قرار بوده در سال اول برنامه یعنی سال ۹۰ متنوع سازی به نتیجه برسد اما هنوز این برنامه اجرا نشده و به تاخیر افتاده است. تمام محاسبات این کار را انجام داده ایم و ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه اردیبهشت ماه سال آینده اجرایی خواهد شد.

آخوندی همچنین به‌صورت تلویحی به بنیاد مستضعفان درباره ساخت آزادراه تهران-شمال اولتیماتوم داد و گفت: در مذاکرات با رئیس بنیاد از آنها برنامه ساخت آزادراه را خواسته‌ایم و اعلام کرده‌ایم در غیر اینصورت دولت برای این کار برنامه‌ریزی خواهد کرد.

جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دستگاه‌های اجرایی جهت جابجایی مسافر با هماهنگی پلیس راه کشور از دیگر اخبار دومین روز هفته بود.

مدیرعامل راه‌آهن از استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای نوسازی ناوگان ریلی کشور خبر داد و گفت: بخش خصوصی برای خرید ۸۶۰۸ دستگاه باری و مسافری به ارزش ۸۴۸ میلیون یورو به این صندوق معرفی شده است.

در این هفته یکبار دیگر بنیاد مستضعفان مورد خطاب قرار گرفت این‌بار اما نه درباره مسائل خشکی و زیرساخت‌های جاده‌ای بلکه درباره دریا. ماجرا از این قرار بود که انجمن مهندسی دریایی در نامه‌ای به رئیس بنیاد مستضعفان خواستار بررسی موضوع واردات دکل‏‌های حفاری دریایی توسط یکی از شرکت‌‏های تحت سهام این بنیاد شد.

«زیپ نمی‌سازیم، دکل می‌سازیم» نیز واکنشی بود که این انجمن به اظهارات مدیرعامل حفاری شمال از خود نشان داده بود.

اما مهم‌ترین خبر حمل‌ونقل هفته سقوط جت فالکن ۲۰ سازمان هواپیمایی کشور در سواحل کیش بود که بر اثر آن ۴ سرنشین هواپیما جان خود را از دست دادند. هواپیمایی که رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری آبان‌ماه سال جاری از اورهال اساسی آن توسط متخصصان داخلی خبر داده بود.

سرانجام پس از ماه‌ها رایزنی هندی‌ها شرکتی خصوصی را مأمور توسعه بندر چابهار کردند. منابع هندی اعلام کردند دولت این کشور احتمالا یک شرکت خصوصی را مأمور انجام سرمایه گذاری مشترک برای توسعه بندر چابهار خواهد کرد.

یکی دیگر از اخبار جنجالی هفته فرود اضطراری هواپیمای ترکیش‌ایرویز در ایران بود. پروازی که از استانبول عازم بمبئی بود اما به دلیل وخامت حال یکی از مسافرانش مجبور به فرود شد. برخی رسانه‌های خارجی از حضور ۲۰ مسافر اسرائیلی در این پرواز خبر دادند. خبری که واکنش معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه های کشور را به‌دنبال داشت. حبیبی در این‌باره به تسنیم گفت: فرود اضطراری هواپیمای ترکیه را تائید می‌کنیم اما حضور اسرائیلی‌ها را تکذیب.

و اما آخرین خبری که به آن می‌پردازیم افزایش ۴۰ درصدی عوارض آزادراه تهران-پردیس است. خبری که چند بار تائید و تکذیب و در نهایت نیز از هفته گذشته توسط شرکت آزادراه تهران-پردیس اجرایی شد. بر این اساس نرخ عوارض عبور از آزادراه مذکور از ۱۸۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان افزایش یافت. اقدامی که مدیرعامل آزادراه تهران-پردیس حاضر به پاسخگویی درباره دلایل آن نشد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...