نسخه چاپی

جان كری: گفتگو با روسیه سخت بود اما ادامه می‌یابد

وزیر خارجه آمریكا كه به همراه متحدان اروپایی‌اش در پاریس با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود بر سر بحران اوكراین و كریمه مذاكره می‌كرد، با وجود 'سخت و حساس' ارزیابی كردن گفتگوها از ادامه آن در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش نما به نقل از بی‌بی‌سی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم پس از پایان جلسه روز چهارشنبه (پنجم مارس - 14 اسفند) و به هنگام ترک پاریس گفت همه حاضران در این مذاکرات "نگران اوضاع" بودند و توافق کردند که گفتگوها در روزهای آینده ادامه یابد.
روز چهارشنبه، جان کری، وزیر خارجه آمریکا با همتایان خود از آلمان، بریتانیا و فرانسه، در پاریس با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، درباره بحران اوکراین و استقرار نیروهای حامی روسیه در شبه جزیره خودمختار کریمه، گفتگو کردند.
این گفتگوها قرار است فردا (پنجشنبه) در رم، پایتخت ایتالیا، ادامه یابد و در این فاصله آقایان کری و لاوروف فرصت خواهند داشت تا نتایج گفتگوهای امروز را با روسای جمهور باراک اوباما و ولادیمیر پوتین مرور کنند.
در همین حال، اتحادیه اروپا از اختصاص کمکی 15 میلیارد دلاری به اوکراین خبر داده که می‌تواند برای دولت موقت این کشور که با بحران اقتصادی فزاینده دست به گریبان است نوید بخش باشد.
اتحادیه اروپا همزمان از مسدود کردن دارایی های 18 نفر از مقام‌های اوکراینی خبر داده که به دست داشتن در سرکوب‌های خونین میدان استقلال کیف در روزهای گذشته متهم‌اند.
کاخ سفید هم روز سه شنبه از آمادگی آمریکا برای کمکی یک میلیارد دلاری به اوکراین خبر داده بود.
وزیر اقتصاد اوکراین پیش‌تر اعلام کرده بود که اقتصاد کشورش دست کم به 35 میلیارد دلار برای مقابله با ورشکستگی نیاز دارد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...