نسخه چاپی

اقتصاد مقاومتی بهترین راه برای مقابله با تحریم‌هاست

عکس خبري -اقتصاد مقاومتي بهترين راه براي مقابله با تحريم‌هاست

عضو شورای مركزی جمعیت ایثارگران با بیان اینكه تحریم ها هیچ راهی جز عمل به اقتصاد مقاومتی باقی نگذاشته است، گفت: اقتصاد مقاومتی بهترین راه برای مقابله با تحریم‌هاست.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به سیاست‌ ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: جبهه آمریکا و متحدانش به دنبال این هستند که تهدیدها و تحریم‌ها را به این سمت ببرند که ما از کسب هرگونه در آمد صادراتی محروم شویم، هم اکنون از800هزار بشکه نفتی که صادر می کنیم، یک پنجم دلار حاصل از آن را می‌توانیم وارد کشور کنیم و مابقی آن را بلوکه می کنند که این بسیار مورد اشکال است.
شاکری ادامه داد: بانک‌هایی هم که برای انتقال پول‌های بلوکه شده ما مشخص شدند از زیر این کار شانه خالی کردند و از بین آن چند بانک فقط یک بانک، آن هم با محدودیت مسوولیت این کار را بر عهده گرفته است.
وی با بیان اینکه ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که هیچ راهی جز عمل به اقتصاد مقاومتی برایمان باقی نمانده است، گفت:‌ ضروری است روحیه عمل گرایی در ساختار، برنامه‌ها و بودجه‌هایمان اعمال شود تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تأکید کرد: باید درآمد و هزینه‌هایمان را متناسب با وضعیت اقتصادی موجود به طور جدی هماهنگ کنیم و رسانه ملی نیز وظیفه دارد تا این موضوع پیگیری کند.
شاکری با انتقاد از نوع تبلیغاتی که با اقتصاد مقاومتی تقابل دارد، گفت: باید تابلوها و بیلبوردهای بزرگی که در سطح شهر است و به نوعی تبلیغ تجمل‌گرایی می‌کند را مدیریت کنیم و بعد شعار دهیم که به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم.
وی با اشاره به بحث مفاسد اقتصادی با بیان اینکه «اقتصاد مقاومتی بهترین راه برای مقابله با تحریم‌هاست»خاطر نشان کرد: نباید در کشوری که در وضعیت تنگنای اقتصادی قرار دارد جمع اندکی در جامعه صد هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داشته باشند که در واقع معادل یک هفتم بودجه کشور معوقه کسانی است که وام‌های کلان گرفته و بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند، اقتصاد مقاومتی باید در برابر این بی‌نظمی‌ها الزاماتی را بیاورد که شاهد نمونه‌ای از این قبیل مشکلات نباشیم.

۱۳۹۲/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...