نسخه چاپی

خانه احزاب با چه انگیزه‌ای احیا می‌شود؟

عکس خبري - خانه احزاب با چه انگيزه‌اي احيا مي‌شود؟

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: ما احساس می‌كنیم امروز میدان عمل برای اصلاح طلبان باز شده است تا خانه احزابی را كه در طول دولت‌های گذشته توانایی اداره آن را نداشته و حتی نتوانستند كار قانونی خود را كه‌‌ همان ارائه گزارش به كمیسیون احزاب بود، انجام دهند دوباره تكرار كنند.

به گزارش نما ، به نقل از باشگاه خبرنگاران ، "اسدالله بادامچیان" درباره خانه احزاب و احیای مجدد آن، اظهار داشت: ما در اصل اینکه احزاب خانه و باشگاه داشته باشند، حرفی نداریم.
وی با بیان اینکه بنده بیش از ۶۰ سال است کار حزبی کرده و در کمیسیون احزاب به بسیاری از تشکل‌ها رای موافق داده‌ام، افزود: با اینکه خانه احزاب تبدیل به محل بازی سیاسی و جریانی شود، موافق نیستیم.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی علت عدم موافقت خود با کمیته اجرایی که اخیرا از سوی وزارت کشور تشکیل شده است، را باز شدن میدان عمل برای اصلاح‌طلبان دانست و بیان داشت: ما احساس می‌کنیم امروز، میدان عمل برای اصلاح‌طلبان باز شده است تا خانه احزابی را که در طول دولت‌های گذشته توانایی اداره آن را نداشته و حتی نتوانستند کار قانونی خود را که‌‌ همان ارائه گزارش به کمیسیون احزاب بود، انجام دهند دوباره تکرار کنند.
وی با اشاره به آخرین انتخابات خانه احزاب که در آن برخی اصلاح‌طلبان معتقد به وجود تقلب بودند، تاکید کرد: بار دیگر قصد احیای خانه احزابی را دارند که در گذشته دچار مشکلاتی شده بود، معتقدیم این احیا با انگیزه‌های جناحی و جریانی و نه خدمت به احزاب ایجاد شده است.
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه ۲۲۹ تشکل و حزب در کشور دارای مجوز هستند، اضافه کرد: در نشست اخیر وزیر کشور با احزاب تنها حدود ۶۰ تشکل دعوت شده بودند، به این دلیل که اکثر احزاب مجموعه‌ای ۱۰ نفره هستند که بیشتر گروه نامیده می‌شوند تا حزب، بنابراین حزب باید شورای مرکزی، مجمع عمومی، حوزه و دفا‌تر استانی و حداقل ۳۰۰ عضو داشته باشند.
قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه علت مخالفت من با اصل خانه احزاب نیست، یادآور شد: من با حضور اصلاح طلبان مخالف نیستم، بلکه با دعواهایی که بر سر جریانات به وجود می‌آید، اختلاف دارم.
بادامچیان با اشاره به اینکه احزاب اصلاح‌طلب عموما احزابی فامیلی با اعضایی کم و عنوانی بزرگ است، خاطرنشان کرد: بایستی در درجه اول تعریف خانه احزاب را مشخص و آن را قانونی کنیم، بایستی بدانیم خانه احزاب با چه اهدافی، با چه انگیزه‌ای و با چه اساسنامه‌ای تشکیل می‌شود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...