نسخه چاپی

اعزام كاروان‌های راهیان نور به جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج‌فارس

عکس خبري -اعزام کاروان‌هاي راهيان نور به جزاير سه‌گانه ايراني در خليج‌فارس

رئیس قرارگاه مركزی راهیان‌نور از اعزام بخشی از كاروان‌های راهیان نور به جزایر سه‌گانه ایرانی در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش نما ، به نقل از تسنیم، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس قرارگاه مرکزی راهیان‌نور سپاه و بسیج با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی، اظهار داشت: راهیان نوری که در اردوهای دریایی شرکت می‌کنند، به جزایر دفاعی در خلیج فارس اعزام می‌کنیم.
وی تصریح کرد: از 19 جزیره‌ای که در خلیج فارس وجود دارد، 14 جزیره در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند که جزو جزایر دفاعی کشور محسوب می‌شوند.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: ما در جزایر دفاعی کشورمان، خطوط دفاعی و پدافندی داریم که هر کدام از این جزایر به مثابه یک ناو مستحکم ریشه در دریا دارند و با هیچ طوفانی به سادگی نمی‌لغزند و آنها جزایری هستند که ما از آنها دفاع می‌کنیم.
سردار فضلی با تاکید بر دفاع از جزایر سه‌گانه و ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، گفت: جزایر سه‌گانه نیز جزو جزایر دفاعی کشور محسوب می‌شوند و ما از آنها دفاع می‌کنیم.
وی در تشریح سفر حاضران در اردوهای راهیان نور دریایی به جزایر دفاعی کشورمان، اظهار داشت: با توجه به بالا بودن هزینه‌ها در سفرهای دریایی، بر اساس ظرفیت و امکانات، متقاضیان را به اردوهای راهیان نور دریایی اعزام می‌کنیم.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در آینده نه چندان دور، بخشی از کاروانیان راهیان نور را به جزایر سه‌گانه در خلیج فارس اعزام می‌کنیم چراکه این جزایر نیز جزو جزایر دفاعی کشورمان محسوب می‌شوند البته با توجه به بالا بودن هزینه‌ها، بخشی از کاروانیان را می‌توانیم اعزام کنیم.
پیشتر، سردار فضلی در همین زمینه گفته بود: سال گذشته 143 هزار نفر به 3 استان ساحلی هرمزگان، بوشهر و خوزستان در جریان اردوهای راهیان نور دریایی عزیمت کردند که شامل یک شب اقامت در جزیره خارک و روایت‌گری در عرصه شناور و سواحل، بود.
اردوهای راهیان نور دریایی با همکاری نیروی دریایی سپاه و با همکاری سپاه‌های استانی هرمزگان، بوشهر و خوزستان و 4 مناطق دریایی اول، دوم، سوم و چهارم دریایی، صورت می‌گیرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...