نسخه چاپی

مشاركت پنج هزار زن در درگیریهای سوریه

عکس خبري - مشارکت پنج هزار زن در درگيريهاي سوريه

به گزارش نما به نقل از مهر، نیوزویک با اشاره به بازداشت چندین زن در لبنان و انگلیس که در امر جذب و انتقال زنان و دختران به سوریه فعالیت داشته اند اعلام کرد که دست کم پنج هزار زن در بحران این کشور جنگ زده حضور دارند.

در این گزارش آمده است : چندی قبل مقامات لبنانی از بازداشت زنی به نام "ام جمال" گزارش دادند. این زن عضو جبهه النصره از گروههای تروریستی مرتبط با القاعده بود. این زن در امر جذب دختران و زنان و انتقال آنها به سویه فعالیت داشت.

در همین رابطه در ماه گذشته نیز دو دختر جوان در انگلیس به این اتهام بازداشت شده اند.

نیوزویک در این گزارش کوتاه خود، اشاره ای به اینکه چند درصد از این پنج هزار زن از اتباع خارجی هستند و اینکه آیا در میان نیروهای وفادار به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، نیز نیروی زن وجود دارد یا خیر، نکرده است.

به گزارش مهر در ماه گذشته رسانه های انگلیسی از بازداشت دو دختر جوان که سعی داشتند به تروریستهای حاضر در سوریه بپیوندند گزارش داده و نوشته بودند : گروههایی در انگلیس در امر جذب دختران جوان و انتقال آنها به سوریه فعالیت دارند. دختران حاضر در این گروهها افرادی هستند که پس از جذب به نوعی شستشوی مغزی داده شده اند تا برای انجام کارهای غیر انسانی در سوریه آماده شوند.

۱۳۹۲/۱۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...