نسخه چاپی

همه دیدیم كه قطعنامه ها كاغذپاره نبود

نماینده مردم تبریز،اسكو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:چرا كسانی كه در مجلس درباره موضوعاتی مانند مذاكرات هسته ای و ژنو انتقاد می كنند، درباره افول شاخص های مهم جامعه و رشد فقر و بیكاری فریاد نمی زنند.

به گزارش نما ، «مسعود پزشکیان» عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره سوالات برخی نمایندگان از تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: بطور قطع تیم مذاکره کننده قبل از حضور در مذاکرات هماهنگی های لازم را با دفتر مقام معظم رهبری انجام داده است.
وی تصریح کرد:ما باید این راهی را که آغاز کرده ایم، ادامه دهیم و سعی کنیم نگاه منفی را که برخی ها از ایران در خارج ایجاد کرده اند ، از بین ببریم.
نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در این مسیر نباید به حرف های برخی ها در داخل و چند کشور خاص در خارج توجه کرد، گفت: نباید به صحبت های برخی از کشورهایی هم که می خواهند ما را تحریک کنند، گوش داد.
وی با تاکید بر اینکه باید دیدگاه مجموعه ملل و کشورهای دنیا را درباره ایران تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: آنها نباید ما را کشوری جنگجو و غیرمنطقی بدانند.
پزشکیان با اشاره به اینکه باید با تمامی کشورهای دنیا تعامل داشته باشیم، اظهار داشت: حالا رابطه نداشتن با یکی دو تا از کشورها زیاد مهم نیست، زیرا آنها را اصلا به رسمیت نمی شناسیم.
وی گفت: نباید وقتی در مجامع جهانی قرار است درباره ما رای گیری شود، فقط یکی یا دو کشور به ما رای دهند که این یعنی مسوولان در سال های گذشته دیپلماسی درستی نداشتند.
این نماینده اصلاح طلب مجلس تاکید کرد : هنر دیپلمات های ما باید این باشد که کشورهای دیگر را به همراهی با ملت ایران ترغیب کنند.
وی افزود: زمانی افرادی بودند که قطعنامه ها را کاغذ پاره ای می خواندند، اما حالا دولت و کشور تمامی تلاش خود را انجام می دهد تا این کاغذ پاره ها اجرا نشود، زیرا همه دیدیم که کاغذ پاره نبودند، بلکه برعکس، ما در حال زدن حرف های بلند غیرمنطقی و غیرکارشناسانه بودیم.
پزشکیان با ابراز تاسف نسبت به این که تاوان حرف های غیرکارشناسانه درگذشته را مردم و جوانان داده اند، ادامه داد: نسل جوان ما در حال پیر شدن است و متاسفانه نتوانستیم طی سال های گذشته برای آنها کار مناسب ایجاد و از آنها در مراکز درمانی و بیمه ای پشتیبانی کنیم.
وزیر بهداشت در دولت اصلاحات درباره تذاکرات بسیار زیاد برخی نمایندگان به هیات مذاکره کننده ایرانی با 1+5 تصریح کرد: درد ما اگر مردم باشد آن وقت باید درباره این رفتارهای خود پاسخ دهیم که چرا درباره بیکاری، اشتغال، توسعه نیافتن و تورم در جامعه، نماینده ای در مجلس فریاد نمی زند.
وی گفت: چرا جوانان کشور ما مانند شمع در جامعه در حال سوختن و آب شدن هستند و کسی صدایش در نمی آید و خواستار محاکمه و سوال از مقصران این وضعیت نمی شوند.
عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: هرکس می خواهد هر حرفی بزند و چوب لای چرخ دولت و مذاکرات بگذارد، این کار را بکند، اما مردانگی کند و درباره کاهش انواع شاخص های زندگی مردم نیز فریاد بزند و آن را نادیده نگیرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...