نسخه چاپی

ابلاغ با تاخیر سه قانون از سوی روحانی

معاون نظارت مجلس جزئیات گزارش عملكرد نظارتی سه ماهه این معاونت را تشریح كردو طی آن از ابلاغ باتاخیر سه قانون از سوی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، حسین مظفر معاون نظارت مجلس شورای اسلامی طی نشست خبری که پیش از ظهر امروز یکشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد به تشریح گزارش عملکرد سه ماهه اقدامات نظارتی خانه ملت پرداخت.
وی با تشریح مهمترین محورهای گزارش عملکرد نظارتی سه ماهه مجلس گفت: این سه ماهه از تاریخ 7 آبان امسال آغاز شده و تا 6 اسفند ماه ادامه یافته است.
معاون نظارت مجلس شورای اسلامی نظارت بر ابلاغ و انتشار قوانین را اولین محور گزارش نظارتی مجلس عنوان کرد و افزود: در این مدت جمعا 4 قانون به رئیس‌جمهور ابلاغ شد که آقای روحانی یکی از قوانین را در مهلت قانونی 5 روزه و 3 قانون را با تاخیر ابلاغ کرد.
مظفر نظارت بر اجرای قوانین و عملکرد مسئولان و دستگاه‌های اجرایی را دیگر محور گزارش سه ماهه معاونت نظارت مجلس برشمرد و اضافه کرد: از تعداد 83 آئین‌نامه مربوط که بایستی تدوین می‌شد 41 مورد هنوز تهیه نشده است که البته بیشتر این موارد مربوط به دولت گذشته است.
وی تذکر نمایندگان به وزرا و رئیس‌جمهور را محور سوم گزارش معاونت نظارت مجلس برشمرد و گفت: در مجموع در این سه ماهه نمایندگان هزار و 213 مرتبه به اعضای هیأت وزیران دولت یازدهم تذکر داده‌اند که در مجموع رئیس‌جمهور بیشترین و ویر دفاع کمترین تذکر را دریافت کرده‌اند.
معاونت نظارت مجلس اضافه کرد: بررسی مقایسه‌ای عملکرد مجلس بین سه ماهه دوم و سوم اجلاسیه دوم در موضوع تذکر نشان می‌دهد میزان تذکر نمایندگان به وزرا و رئیس‌جمهور 15 درصد کاهش یافته است.
مظفر سؤال نمایندگان از وزرا را چهارمین محور گزارش نظارتی خانه ملت برشمرد و افزود: در این رابطه 191 سؤال به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده است که از این تعداد 9 سؤال در مراحل مختلف خاتمه یافته یک سؤال با درخواست نماینده سؤال کننده به حالت تعویق درآمده، 179 سؤال در مراحل مختلف رسیدگی در کمیسیون است و همچنین دو سؤال با عدم اقناع نمایندگان سؤال کننده آماده طرح در صحن علنی مجلس می‌باشد.
وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: در بین وزرا، وزیر جهاد کشاورزی با 28 سؤال رتبه اول و وزیر دفاع نیز بدون سؤال در رتبه آخر سؤال وکلای ملت قرار دارند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص نیز که پنجمین محور گزارش معاونت نظارت است، اظهار داشت: در مدت سه ماهه یاد شده 12 تحقیق و تفحص جدید به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده است؛ در مجموع در عمر 18 ماهه مجلس نهم تعداد 81 تقاضای تحقیق و تفحص به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده است.
وی در تشریح وضعیت 81 تحقیق و تفحص مجلس نهم خاطرنشان کرد: از این تعداد 41 تقاضا همچناهن مفتوح و در جریان است، 9 پرونده نزد هیأت رئیسه می‌باشد و 30 تحقیق و تفحص نیز مختومه شده است.
معاون نظارت مجلس شورای اسلامی حضور وزرا و مسئولین اجرایی در صحن علنی مجلس برای ارائه گزارش را دیگر محور مهم در گزارش معاونت متبوعش عنوان کرد و گفت: در بازده زمانی این گزارش نمایندگان از این ابزار نظارتی استفاده نکردند.
وی رسیدگی به شکایت مردم در کمیسیون اصل نود را دیگر محور مهم این گزارش عنوان کرد و گفت: کمیسیون اصل نود هزار و 174 فقره شکایت دریافت کرده که از این تعداد 539 جوابیه واصل شده و در 28 مورد نیز از شاکی و متشاکی برای حضور در جلسات کمیسیون دعوت به عمل آمده است.
مظفر در عین حال گفت که 196 شکایت در نوبت رسیدگی در کمیسیون اصل نود مجلس است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیحی درباره حضور نمایندگان مجلس در شوراها، مجامع و هیأت‌ها ارائه کرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...