نسخه چاپی

گروكشی بودجه‌ای دولت از صداوسیما

شورای عالی آب در مصوبه‌ای، سازمان صدا و سیما را موظف كرد كه برنامه‌های پیشنهادی دولت را در اولویت قرار داده و این كار با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در تامین بودجه سنواتی این سازمان لحاظ شود.

به گزارش نما ، از چندی پیش جمعی از کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی سخنانی می‌گویند که صدا و سیما، رسانه دولت نیست و باید فراجناحی و البته ملی باقی بماند.
سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در همین زمینه با بیان اینکه صداوسیما به عنوان رسانه ملی، فراجناحی است و رسانه شخص، قوه و یا جریانی نیست، گفته است: صدا و سیما در جهت اهداف نظام گام بر می‌دارد و تاکنون شاهد بودیم که خدمات خوبی را به مردم ارائه کرده است.
برخی دیگر اما معتقد بودند که فشار بودجه‌ای دولت به سازمان صدا و سیما، شائبه است و دولت باید این شائبه را رفع کند.
حجت‌الاسلام محمد باقری نماینده مردم بناب در مجلس در ین باره به خبرنگار تسنیم گفته بود: دولت باید از سازمان صدا و سیما حمایت جدی داشته باشد تا این شائبه پیش نیاید که دولت، صدا و سیما را تحت فشار قرار می‌دهد برای اینکه جناح خاص خود را تحت پوشش قرار دهد.
او می‌گوید: دولت یازدهم و سازمان صدا و سیما هر دو نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و سازمان صدا و سیما برای همه جناح‌ها و گروه‌هاست لذا ملزم به رعایت بی‌طرفی است.
اما امروز سایت صبحانه با انتشار سندی، از ملزم شدن سازمان صدا و سیما به در اولویت قرار دادن برنامه‌های پیشنهادی دولت در حوزه‌های مختلف من‌جمله حوزه آب شده است.
این مصوبه، در نهمین جلسه شورای عالی آب که به ریاست رئیس‌جمهور در مورخ 92/8/7 تشکیل شده بود، به تصویب رسیده است.
- بند 9 مصوبه شورای عالی آب به این شرح است: "صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف است برنامه‌های پیشنهادی دولت در زمینه‌های مختلف (منجمله در مورد تأمین منابع آب) را در اولویت قرار داده و این اولویت‌بندی با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در تأمین بودجه سنواتی سازمان مذکور لحاظ می‌گردد."
طبق قانون، سازمان صدا و سیما نهادی حاکمیتی محسوب شده و فراقوه‌ای است.
پیشتر برخی نمایندگان مجلس نسبت به تلاش دولت برای گروکشی بودجه‌ای از صدا و سیما نیز هشدار داده بودند.
حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس نیز می‌گوید: یکی از مورادی که بعضا در دولت‌ها شاهد هستیم، این است که از رسانه ملی با اهداف جریانی گرو‌کشی می‌کنند که که این یکی از اشتباهاتی است که می‌تواند به انحراف در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در آینده منجر شود.
حجت‌الاسلام حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این باره گفته است: قانون اساسی صدا و سیما را خارج از دولت تعریف کرده است و اگر دولت با صداوسیما همکاری نکند، خودش ضرر می‌کند. چون رسانه‌ای که مقابل تمام دشمنان خارج از کشور ایستاده، صدا و سیما است و باید دولتمردان بدانند در این شرایط سخت مبارزه با تهاجم فرهنگی که صدا و سیما مقابل این تهاجم ایستاده است، نباید آن را تضعیف کرد و باید پول و امکانات در اختیار آن قرار داد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...