نسخه چاپی

سهم سلامت، تولید و بیمه بیكاری در مرحله دوم هدفمندی

عضو كمیسیون برنامه و بودجه گفت: دغدغه اصلی قانون‌گذار، رعایت قانون توسط دولت برای سهم‌بری سلامت، تولید و بیمه‌بیكاری است كه در قانون پیش‌بینی شده است.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد الزامات و پیش‌نیاز فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: نگران‌کننده‌ترین قسمت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بخش افزایش قیمت حامل‌های انرژی است و همچنین نگرانی که بخش‌های مدیریتی و قانون گذاری از رعایت دقیق قانون برای مدیریت کردن اثراتی که اجرای قانون هدفمندی دارد.
وی افزود: قانونگذار تلاش کرده، تا در قبال افزایش قیمت حامل‌های انرژی راهکارهای جبرانی برای مدیریت کردن فشار بر تولید و مردم را در قانون پیش‌بینی کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: لذا دغدغه اصلی قانونگذار مجلس به طور خاص رعایت قانون توسط دولت برای سهم‌بری بخش‌های مختلفی که در قانون پیش‌بینی شده و مصوب سال 92 برای بودجه 93 است و باید این موضوع هم در دستور کار قرار گیرد.
جلیلی گفت: یعنی سهم سلامت، تولید، بیمه بیکاری و سهم خانوارها به نحو مطلوب توزیع شود و اثرات زیانبار آن‌ها باعث نگرانی در این بخش‌ها نشود.
وی افزود: افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید بگونه‌‌ای عمل شود که اثرات اجتماعی زیانباری نداشته باشد و اختیار دولت برای افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که بخش‌هایی که تأثیرات فراوانی بر زندگی مردم دارند افزایش قیمت چندانی نداشته باشند و در مقابل آن بخش‌هایی که اثرات زیادی بر نحوه‌ زندگی مردم ندارند، افزایش قیمت بیشتری داشته باشند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: همچنین بخش‌هایی مثل تولید و حمل و نقل مدیریت شود تا تعادلی در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ایجاد شود.
جلیلی تصریح کرد: فاز اول هدفمندی یارانه‌ها دچار انحراف شد و به طور کامل اجرا نشد، به طوری که تا امروز این انحراف وجود دارد، بنابراین دولت باید با دقت، هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی تلاش خود را در بهتر انجام شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به کارگیرد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...