نسخه چاپی

تركیب اعضای كمیسیون تلفیق تغییر كرد

رئیس كمیسیون شوراهای مجلس از تغییر تركیب اعضای كمیسیون تلفیق طبق مصوبه كمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: از این پس تنها 9 نفر از اعضای كمیسیون برنامه و بودجه در تلفیق عضو خواهند شد.

به گزارش نما ، امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: بررسی طرح اصلاح ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس در جلسه کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: کمیسیون تلفیق به عنوان یکی از مهمترین کمیسیون‌های تخصصی مجلس نقش مؤثری در شکل‌دهی بودجه سالیانه داشته و نسبت به هدایت راهبردی امور عمومی جامعه می‌تواند مؤثر باشد.
رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس در ادامه با اشاره به ترکیب کمیسیون تلفیق و عضویت تمام اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در این کمیسیون ویژه، تصریح کرد: ضمن احترام به همکاران کمیسیون برنامه و بودجه، به نظر می‌رسد ترکیب فعلی کمیسیون تلفیق از اثربخشی مطلوب و مورد نیاز برای تصویب بودجه کارآمد و عملیاتی برخوردار نبوده و لازم است تا تعداد و ترکیب آن اصلاح شود.
وی هدف از اصلاح ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق را ارتقای جنبه کارشناسی تصمیمات اخذ شده در رابطه با لایحه بودجه سالانه ارزیابی کرد و گفت: طبق ماده واحده مصوب در این خصوص، هدف از اصلاح ترکیب کمیسیون تلفیق، ارتقای جنبه کارشناسی در رابطه با لایحه بودجه و برنامه‌های توسعه‌ای کشور بوده و می‌توان از ظرفیت کارشناسی سایر کمیسیون‌ها نیز در آن بهره‌مند شد.
خجسته تصریح کرد: طبق نظر اعضای کمیسیون شوراها مقرر شد تا از هر کمیسیون تخصصی 2 نفر به همراه رئیس همان کمیسیون به عضویت کمیسیون تلفیق درآمده و از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه نیز در کل 9 نفر و کمیسیون اقتصادی 4 نفر حضور داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی گفتمان اقتصاد مقاومتی و ارهکارهای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه حماسه اقتصادی دیگر دستور کار کمیسیون شوراها بود که پس از اخذ نظریات اعضای کمیسیون، مقرّر شد تا در اوّلین جلسه آتی، نسبت به عملیاتی شدن پیشنهادات واصله اقدام شود.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...