نسخه چاپی

اسامی بدهكاران بزرگ به شهرداری

رئیس كمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به اینكه ۱۵ شركت و افراد خاص به شهرداری تهران بدهكار هستند گفت: امیدواریم این افراد و شركت‌ها هر چه زودتر بدهی‌های خود را به شهرداری پرداخت كنند.

به گزارش نما، علیرضا دبیر در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۳ با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده از سوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در شش ماه گذشته از فعالیت چهارمین دوره شورا اظهار داشت: فعالیت کمیسیون برنامه و بودجه همزمان با ارائه لایحه برنامه پنج ساله دوم شهرداری، متمم بودجه ۹۲ و همچنین لایحه بودجه ۹۳ شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر یک از موارد اشاره شده از جمله لایحه بودجه ۹۳ و برنامه پنج ساله دوم شهرداری از موضوعات مهمی بود به همین دلیل کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر زمان خاصی را برای بررسی موضوعات گذاشت.

دبیر افزود: بنده به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر جلسات متعددی را با اعضای کمیسیون‌ها و حتی روسای کمیته‌های شورای شهر در خصوص بودجه ۹۳ گذاشتم تا بتوانیم از نظرات یکدیگر برای تصویب بودجه ۹۳ استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ادامه داد: یکی از موضوعاتی که با توافق کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست به شورای شهر بودجه آن افزایش پیدا کرد مربوط می‌شود به نگه‌داشت پارک پردیسان بود که طبق توافق شهرداری و محیط زیست نگه‌داشت پارک پردیسان به شهرداری واگذار شده بود که در ابتدا در لایحه بودجه ۹۳ شهرداری برای نگه‌داشت این پارک ۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که در ادامه و با تعامل و همکاری کمیسیون خدمات شهری مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای نگه‌داری پارک پردیسان تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: تعیین قیمت نرخ بلیت‌های اتوبوس، مترو و همچنین قیمت تاکسی یکی دیگر از موضوعاتی بود که در چند ماه گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه پیگیری شد و در نهایت قیمت تاکسی ۲۵ درصد بلیت مترو ۱۹ درصد و بلیت اتوبوس ۱۸.۵ درصد در سال آینده رشد خواهد داشت.

دبیر افزود: در سال آینده تسهیلاتی برای خانواده‌های شهدا، جانبازان ۷۵ درصد، دانشجویان، دانش آموزان و معلولان در بخش حمل و نقل دیده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در ادامه با بیان اینکه یکی از اقدامات این کمیسیون تعیین بودجه برای شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری بود، گفت: در حالی بودجه شرکت شهربان در چند ماه گذشته در کمیسیون به تصویب رسید که برای این مجموعه ۳۸ میلیارد تومان اختصاص داده شده بود.

دبیر تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به صورت خاص و ریز تبصره‌های برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری را به دقت مرور کرد و این در حالی است که ما در بحث فروش تراکم و تغییر کاربری در سال آینده تمهیدات لازم را در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۵ شرکت و فرد به شهرداری بدهکار هستند، گفت: این در حالی است که از این تعداد سه شخص و مابقی شرکت هستند.

دبیر ادامه داد: توجه ویژه به عوارض نوسازی، یکپارچه‌سازی خدمات زیباسازی، کمک به زلزله بوشهر، تعیین حق بهره‌برداری غرف، وضعیت اسناد موکول‌شده از جمله موضوعاتی است که در چند ماهه گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر پیگیری شده است.

وی بیان داشت: در بودجه ۹۳، شش حوزه مأموریتی پیش‌بین شده است که از آن جمله می‌توان به اردوهای فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل، خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران، شهرسازی و معماری و مدیریت هوشمندسازی اشاره کرد.

دبیر افزود: از کل بودجه ۱۵ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان شهرداری در سال ۹۳، ۱۵ درصد به حوزه فرهنگی و اجتماعی، ۳۹ درصد به حمل و نقل، ۱۸ درصد به خدمات شهری، ۳ درصد به ایمنی و مدیریت بحران، ۳ درصد به شهرسازی و معماری و ۲۶ درصد به مدیریت هوشمندسازی تخصیص داده شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در سال آینده شهرداری تهران مکلف به اجرای آن شده است، کمک به ساخت و توسعه مساجد است که بالغ بر ۳۵۴ درصد در این بخش رشد بودجه‌ای خواهیم داشت.

وی در ادامه نشست خبری خود با حمایت از بودجه مناطق گفت: خوشبختانه بودجه مناطق در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، ۷۲ درصد رشد خواهد داشت چرا که بنده اعتقاد دارم باید حمایت ویژه‌ای از شهرداران مناطق و نواحی بشود و این در حالی است که حتی بودجه مناطق با حساسیت بالا بسته شده است به طوری که بودجه مناطق ۲۲ گانه تهران مختلف است.

دبیر در ادامه با اشاره به افزایش بودجه نگه‌داشت و سرمایه‌ای شهرداری تهران در سال ۹۳، گفت: با توجه به مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی، سراهای محلات که هزینه‌های زیادی را دارند نیاز بود که اعتبارات خاصی برای نگهداری این مجموعه‌ها پیش‌بینی شود که خوشبختانه در این زمینه نیز اقدامات خاصی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مواردی که در بودجه ۹۳ لحاظ شده است، گفت: کاهش فاصله جنوب و شمال است که اعتبارات این حوزه نیز در سال آینده ۴۶ درصد رشد خواهد داشت.

دبیر در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه برای توسعه حمل و نقل عمومی باید دولت‌ها همکاری کنند، گفت: متأسفانه در دولت گذشته این همکاری و تعامل وجود نداشت اما در دولت یازدهم با توجه به تعامل گذرا با شورای شهر و شهرداری پیش‌بینی می‌شود که دولت حمایت ویژه‌ای را از حمل و نقل عمومی در سال آینده داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در پاسخ به این پرسش که آیا در سال آینده و با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، شورای شهر تمهیداتی را برای جبران هزینه‌های حمل و نقل عمومی کرده است یا خیر، گفت: با توجه به اینکه دولت بنا دارد فاز دوم هدفمندی را از سال آینده آغاز کند شورای شهر نیز تمهیداتی را در نظر گرفته است که قرار است پس از اجرای فاز دوم شهرداری تهران به صورت لایحه افزایش نرخ حمل و نقل عمومی را به شورا دهد و در نهایت شورای شهر و با توجه به شرایط مردم تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دبیر تصریح کرد: در بودجه ۹۳ توجه ویژه‌ای به حمل و نقل شده است و در بحث سرمایه‌ای نیز ۲ هزار میلیارد تومان جدای فاینانس‌ها پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: کمک به تاکسی‌رانان به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، کمک به شرکت اتوبوس به مبلغ ۳۷۸ میلیارد تومان و اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس از جمله موضوعاتی است که در بودجه ۹۳ پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با اشاره به اینکه در سال آینده قرار است تقاطع غیرهمسطحی در جنوبی‌ترین منطقه تهران (منطقه ۲۰) ساخته شود، گفت:‌به دلیل اینکه در جاده ورامین سه راه تقی‌آباد با بار ترافیک زیادی روبه‌رو هستیم شورای شهر تصمیم گرفت وی را به همین منظور تخصیص دهد.

وی ادامه داد:‌ در سال آینده بودجه‌های خوبی در حوزه ورزش پیش‌بینی شده است به طوری که بودجه ورزش امسال ۱۰ میلیارد تومان بود اما در سال آینده در بخش ورزش آقایان ۲۶ میلیارد تومان و در بخش ورزش بانوان ۲۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

دبیر همچنین در خصوص توسعه مددسراها و همچنین توجه به آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: در این بخش ۴۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است ضمن اینکه توجه ویژه‌ای هم به اماکن فرهنگی، هنری و موسیقی شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه با انتقاد از راهنمایی و رانندگی در خصوص بازشدن برخی از مسیرهای BRT برای شهروندان باز شده است، گفت: امیدواریم در این خصوص نیز تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه با واقعی بودن بودجه و عملیاتی کردن آن بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد، گفت: یکی از موضوعاتی که شورای شهر بر آن تأکید ویژه‌ای دارد اقتصاد مقاومتی است که باید سرلوحه برنامه‌های شهرداری قرار گیرد.

دبیر در پایان گفت: یکی از موضوعاتی که مورد توجه اعضای شورا قرار گرفته است برگزاری همایش‌ها در شهرداری است که در این خصوص نیز از شهرداری خواسته شده از سال آینده تعداد همایش‌های خود را کاهش دهد.

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...