نسخه چاپی

میزان افزایش قبض آب مشخص شد

معاون مهندسی توسعه آبفای استان تهران با اشاره به مصوبه جدید افزایش 20درصدی قیمت آب گفت: در ابلاغیه افزایش 20 درصدی قیمت آب 57 درصد مشتركان تهرانی مصرف آب آنها تا 15 مترمكعب است كه تنها 500 تومان به قبوض آنها اضافه می‌شود.

به گزارش نما، علیرضا نوذری افزود: مشترکانی که الگوی مصرف آب را رعایت کنند و تا 15 مترمکعب مصرف کنند ،حدود 500 تومان به قبوض آب آنها اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 57 درصد مشترکان تهرانی مصرف ماهانه آنها تا 15 مترمکعب است اضافه کرد: مشترکان تهرانی که مصرف آب آنها 20 مترمکعب باشد قبوض آب آنها 750 تومان اضافه می‌شود.

به گفته وی، تنها 3 درصد از مشترکان تهرانی هستند که مصرف آب آنها بیش از 40 مترمکعب است که قطعاً هزینه مصرف آب آنها پلکانی محاسبه می‌شود.

نوذری پور گفت:دو سال است که با کاهش نزولات جوی مواجه هستیم و برخلاف وضعیت خوب بارندگی در سال آبی 90-91 که 420 میلی متر بارندگی داشتیم در سال آبی جدید( 92- 93) 30 درصد کاهش بارندگی داشتیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای استان تهران ادامه داد:از مرز تنش آبی گذشته ایم و باید متناسب با تنش آبی، آب را مصرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان تهران میانگین بارندگی 250 میلی متر است خاطر نشان کرد:تعادلی بین بارندگی در کشور وجود ندارد بطوریکه در انزلی 1900 میلی متر و در شهرهای کویری این بارندگی 70 میلی متر است.
منبع: فارس

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...