نسخه چاپی

دولت از وظایف خود شانه خالی نكند

عکس خبري -دولت از وظايف خود شانه خالي نکند

عضو شورای مركزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، دولت را به دلیل نقش حاكمیتی‌اش در همه حوزها، مخصوصا حوزه فرهنگ موثر دانست و گفت: دولت به معنای واقعی كلمه عهده‌دار موضوع فرهنگ است و با بهانه‌جویی نمی‌تواند از وظیفه خود شانه خالی كند.

به گزارش نما ، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و تأکید معظم‌له بر شفاف کردن مرزبندی‌ها با دشمنان اظهار داشت: می‌توان در مرز اعتقادی با تاکید بر فرهنگ اصیل اسلامی و تلاش در جهت حفظ آن و مبارزه با اسلام التقاطی‌که همواره از گذشته دور در دستور کار شیاطین قرار داشت است مرزبندی شفافی را داشت.
روانبخش ادامه داد: با پر رنگ کردن شاخص‌های اسلام اصیل و اسلام ناب محمدی که منادی آن امام راحل (ره) می‌باشند می‌توان مرزهای اعتقادی را از اسلام سکولار که توسط غرب زده ها با عنوان اسلام اعتدالی ارائه می‌شود را، جدا کرد.
وی افزود: در حوزه سیاسی مرزبندی با جبهه دشمن را باید از طریق دشمن شناسی و کسب استقلال حاصل کرد، که البته جز با مقاومت نمی‌توان به آن دست یافت، در این صورت می‌دانیم که با چه کسانی باید در دنیا ارتباط برقرار کنیم و در برابر چه کسانی موضع بگیریم.
عضو شورای جبهه پایداری با تاکید بر شناخت دشمن گفت: در صورتی که مرزها روشن نباشد ممکن است برای برقراری ارتباط با دشمن خونین تلاش کنیم و در برابر کشورهای دوست موضع‌‌گیری کنیم موضوعی که متاسفانه بعضاً در سیاست خارجی ما مشاهده می‌شود.
روانبخش با اشاره به انتقادات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی نیز گفت: بی‌تردید دولت به معنای قوه مجریه در فرهنگ سازی نقش حاکمیتی دارد، هر چند همان گونه که رییس جمهور اشاره کردند، در کشورما تنها قوه مجریه متولی فرهنگ نیست به عنوان نمونه حوزه‌های علمیه، صدا و سیما و دانشگاه آزاد نیز در عرصه فرهنگ سازی نقش دارند.
وی قوه مجریه را به دلیل نقش حاکمیتی‌اش در همه حوزه ها، مخصوصا حوزه فرهنگ موثر دانست و گفت: آموزش و پرورش و آموزش عالی با در اختیار داشتن میلیون‌ها دانش آموز و دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانند نقش بسزایی را در حوزه های فرهنگی ایفا کنند.
عضو جبهه پایداری، با بیان اینکه وزارت ارشاد نیز نقش فوق العاده موثری در ایجاد بسترهای فرهنگی در جامعه دارد، گفت: این ارگان با در اختیار داشتن نشریاتی اعم از روزنامه‌ها، هفته نامه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها، فیلم، سینما و تئاترها، جشنواره‌ها، صدور مجوز برای کتاب‌ها و موسسات فرهنگی و ... می‌تواند در حوزه فرهنگ سازی نقش بسزایی را ایفا کند.
روانبخش گفت: دولت به معنای واقعی کلمه عهده دار موضوع فرهنگ است و با بهانه جویی نمی‌تواند از وظیفه خود شانه خالی کند.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن مراکزی مانند صدا و سیما هم که در اختیار دولت نیست بودجه آن توسط دولت تعیین می شود و مراکزی مانند دانشگاه آزاد نیز جریان فکری دولت بر آن حاکم بوده و هست.
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: آنچه که این روزها موجب نگرانی مقام معظم رهبری شده است این است که رییس جمهور به جای تلاش برای اسلامی کردن علوم انسانی، مهم ترین دلیل عدم پیشرفت این حوزه را وجود خطوط قرمز در این حوزه معرفی می‌کند! آیا خط قرمزی جز دین در این حوزه وجود دارد؟.
روانبخش ادامه داد: در حوزه‌های کتاب، نشریات، فیلم به کتاب‌ها و فیلم‌هایی مجوز داده شده است که فرهنگ جامعه را تخریب می‌کند و از نشریاتی دفاع می شود که به فرهنگ عمومی مردم آسیب جدی وارد می‌کند، متاسفانه به چرخانندگان آن‌ها جایزه هم داده می‌شود!
وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تکیه به مردم و تقویت حرکت جهادی گفت: به نظر می رسد باید مسئولان امر مردم را باور کنند نه این که هرگاه به رای آن ها نیاز داشته باشند به تمجید از آن‌ها بپردازند و هرگاه مردم از آن‌ها روی بر می‌تابند و به آن ها پشت کنند و مورد سرزنش آن ها قرار می گیرند.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با انتقاد از اظهارت مشاور عالی رئیس جمهور گفت: اخیرا ملاحظه کردید که ایشان ، 49 و نیم در صدی که به رییس جمهور رای نداده اند را انسان هایی افراطی و خشن معرفی می کند و نیم دیگر جامعه که به ایشان رای داده اند را معتدل و میانه رو و معقول خواند. رییس جمهور باید خود را رییس جمهور همه مردم بداند و از همه استعدادها به ویژه جوانان استفاده کند.
روانبخش کشیدن حصار حزبی به دور دولت را برای خود و جامعه سم مهلک دانست و گفت: در این صورت دولت جز تبار حزبی خودش کس دیگری را نمی شناسد و به همین دلیل کابینه را از افراد مسن و ناکارآمد پر می‌کند، دولت را از چابکی و تیزپایی می اندازد.
وی ادامه داد: چنان چه به جوانان این کشور اعتماد کنیم و افراد سالخورده در حاشیه میدان به مشورت دهی آنها بپردازند دولت بسیار چابک تر می‌تواند به وظایف خود عمل کند علاوه بر آن تاریخ انقلاب نشان داده است که هرکجا مردم حضور پیدا کنند سدها شکسته می شود و با یک حرکت جهادی، موفقیت ها هم سرعت پیدا می کند و نتایج آن‌هم چند برابر می شود.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نقش نخبگان را درتبدیل کردن شعارها و دغدغه های مقام معظم رهبری به یک باور عمومی موثر دانست و گفت: آنها باید با دقت شعارها و دغدغه های رهبری را مورد مطالعه قرار دهند و با ریز بینی همه نکات آن را مورد ارزیابی قرار دهند.
روانبخش در پایان تاکید کرد: رسانه‌های مکتوب، صدا وسیما و حوزه های علمیه و حتی احزاب اسلامی باید با برگزاری میزگردها و همایش های علمی زمینه های اجرایی کردن این شعار ها و محقق شدن دغدغه های معظم له را بررسی کنند و بالاخره آن قدر این شعارها را مطرح کنند که به یک گفتمان تبدیل شود.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921219000259#sthash.wkwV4eq8.dpuf

۱۳۹۲/۱۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...