نسخه چاپی

یادداشت جالب خبرنگار ساكرنت در مورد ایران

اندی میتن خبرنگاری است كه برای تماشای بازی ایران و كویت به تهران سفر كرد. ویزای سفر به ایران را در دوبلین دریافت كرد و به خاطر سختی‌هایی كه برای گرفتن ویزا متحمل شد و طبق گفته خودش هزینه 400 یورویی ویزای خبرنگاری كه پرداخت كرده به یادداشتی كه برای «ساكرنت» در مورد سفرش نوشته حال و هوایی بیشتر سیاسی داده تا ورزشی.

به گزارش نما، او به مناسبات خاص سیاسی ایران با بریتانیا اشاره کرده و همینطور ایرانی‌هایی که تقاضای ویزایشان برای رفتن به بریتانیا رد می‌شود اما در کمال انصاف به رفتار دوستانه مسوولان سفارت ایران در دوبلین اشاره می‌کند که از او در مورد احتمال ماندن کارلوس کی روش بعد از جام جهانی هم سوالاتی پرسیده‌ است.

میتن یک بار در سال 1998 هم به ایران سفر کرده بود تا با هواداران منچستر یونایتد و سردبیر دو نشریه ورزشی مصاحبه کند. به محض ورودش به ایران او را به استادیوم مملو از تماشاگر می‌رسانند. کارلوس کی روش ورودش را خوشامد می‌گوید اما پیش از صحبت با خود مربی با جواد نکونام کاپیتان تیم صحبت می‌کند.

او از مردم ایران که رفتار مهربانانه‌ای با او داشته‌اند و غذای خوب این کشور تعریف می‌کند. حتی به نظر متین فوتبالیست‌های ایرانی مثل ستاره‌های هالیوودی هستند. به دستیاران و بازیکنان کی روش به راحتی دسترسی دارد اما به خود او نه تا اینکه یک شب با هم شام می‌خورند.

پاسخ‌های کی روش به سوالات به قدری طولانی بوده که میتن از او می‌خواهد پاسخ‌هایی کوتاه‌تر بدهد. او کی روش را این طور توصیف کرده:

او مرد باهوشی است، تمرکز بالایی دارد و از زندگی فوق‌العاده ورزشی که داشته داستان‌های زیادی می‌تواند تعریف کند. نمی‌شود او را فریب داد. او مربی تیم ملی ایران است و در این تیم همه چیز به روش او انجام می‌شود. او این تیم را برای بار چهارم به جام جهانی برده است. کروش از جواب دادن به هیچ سوالی طفره نرفت و مصاحبه یک نیمه شب تمام شد. به نظرم می‌رسید بهترین کار دنیا را با این مصاحبه انجام داده ام. با هم قرار گذاشتیم بعد از بازی ایران برابر آرژانتین در بلو هوریزونته برزیل در جام جهانی بار دیگر با همدیگر ملاقات کنیم و من ته دلم امیدوارم که ایران بتواند حریف صاحبنامش را شوکه کند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...