نسخه چاپی

هدایت بازار سرمایه به سمت بورس

عکس خبري -هدايت بازار سرمايه به سمت بورس

رییس كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه افزایش نرخ سود بانكی برای بخش تولید، صنعت و كشاورزی پیامدهای منفی در پی دارد، این اقدام را مغایر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توصیف كرد.

به گزارش نما ، به نقل از ایسنا ،ارسلان فتحی‌پور اظهار کرد: بازار سرمایه باید به سمت بورس هدایت شود و مشوق‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد. متاسفانه افرادی کارهایی کرده‌اند که بازار سرمایه لطمه دیده و مردم ناچار شدند به سوی سیستم پولی و بانکی هجوم ببرند.
وی با تاکید بر لزوم عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی بر اساس فرمایشات رهبری و توجه به تولید ملی، افزود: کل نقدینگی باید به سمت و سوی تولید هدایت می‌شد اما متاسفانه اخیرا اتفاقاتی افتاد که بازار سرمایه لطمه دید.
نماینده مردم کلیبر در مجلس ادامه داد: اگر بانک‌ها نرخ سود بانکی را بالا ببرند ویروسی به جان تولید ملی می‌افتد که قطعا باعث افزایش قیمت تمام شده کالا خواهد شد و در نتیجه ما نمی‌توانیم در بازارهای هدف سرمایه‌گذاری کنیم و کالاهایمان را به آنجا صادر کنیم و این موضوع در داخل کشور هم صادق است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش بی‌رویه نرخ سود بانکی پیامدهای منفی برای تولید، صنعت و کشاورزی در پی خواهد داشت، اضافه کرد: کسانی هستند که سرمایه‌گذاری می‌کنند و می‌خواهند از گردش مالی بانک‌ها استفاده کنند اما افزایش نرخ سود بانکی باعث می‌شود مطالبات و معوقات بانکی بیشتر شود و تولید دیگر جوابگو نباشد و در نتیجه این امر باعث می‌شود تولیدکنندگان با مشکلاتی مواجه شوند.
فتحی‌پور در پایان افزایش نرخ سود بانکی را موجب متضرر شدن تولیدکنندگان و مغایر با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت که باید به جای افزایش نرخ سود بانکی برای تشویق جمع‌آوری نقدینگی، نقدینگی را به سمت بازار سرمایه و بورس سوق دهیم.

۱۳۹۲/۱۲/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...