نسخه چاپی

ارسال پهپادهای انگلیسی به رومانی و لهستان

وزارت دفاع انگلیس اعلام كرد، به منظور نظارت بر تحولات و شرایط اوكراین قصد دارد پهپادهای خود را به لهستان و رومانی بفرستد.

به گزارش نما، پهپادهای انگلیسی در حالی قصد دارند با پرواز بر فراز آسمان لهستان و رومانی در خصوص تازه ترین تحولات اوکراین به خصوص شبه جزیره کریمه اطلاعات جمع آوری کنند که ناتو نیز پیش از این از تصمیم خود برای استفاده از هواپیماهای جاسوسی آواکس بر فراز آسمان کشورهای حوزه بالتیک خبر داده است.

بر اساس این گزارش شورای ناتو پیش از این با پرواز هواپیماهای آواکس برای بررسی وضعیت و شرایط کریمه و اوکراین موافقت کرده است. ژنرال برید لاو فرمانده نیروهای ناتو در اروپا مدعی است که اطلاعات شناسایی جمع آوری شده به اعضای ناتو کمک خواهد کرد تا ارزیابی بهتری نسبت به اوضاع و شرایط اوکراین و به خصوص شبه جزیره کریمه داشته باشند. پرواز هواپیماهای اواکس این امکان را برای ناتو فراهم خواهد کرد تا از تازه ترین تحرکات نیروهای نظامی مستقر در کریمه مطلع شوند.

بریدلاو افزود، پرواز هواپیماهای آواکس همچنین پاسخی برای نگرانی های استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان در خصوص تحولات اخیر در مرزهای این کشورها است. پروازهای هواپیماهای آواکس از پایگاه هایی در انگلیس و آلمان انجام خواهد شد. آمریکا پیش از این ده ها فروند هواپیمای جنگنده اف 16 به لهستان ارسال کرده است.

۱۳۹۲/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...