نسخه چاپی

قائم‌مقام نصرالله:

می‌خواهند سوریه را جزئی از رژیم صهیونیستی كنند

عکس خبري -مي‌خواهند سوريه را جزئي از رژيم صهيونيستي کنند

قائم‌مقام دبیركل حزب‌الله لبنان می‌گوید: در سوریه تصمیم بین‌المللی برای ویران كردن این كشور است و می‌خواهند سوریه را وابسته به آمریكا كنند، نقش آنها از ابتدا همین بود، می‌خواهند سوریه را جزئی از رژیم صهیونیستی كنند.

به گزارش نما ، شیخ نعیم قاسم قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز در نوبت عصر همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، با اشاره به اهمیت بیداری اسلامی گفت: به‌برکت نهضت بیداری اسلامی کار عملی از رهگذر حرکت روزانه و حرکت سیاسی و کار مقاومت در منطقه گسترش یافته و بر این باور هستیم که در مورد هر دستاوردی در بیداری اسلامی، باید از منظر مهندسی با هم صحبت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی با رهنمودهای امام(ره) آغاز شد چرا که ایشان در نجف گفته بودند: من امیدهای زیادی به نهضت بسته‌ام، به همین خاطر، این امر در کلیه سرزمین‌های اسلامی به منصه ظهور رسید.
قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: ما پیشِ‌روی خود رهبری داشتیم که می‌دانست چه‌کار کند و چگونه رهبری کند. ضمن اینکه تحرک را به‌بهترین شکل انجام می‌داد و مردم ایران با تأسیس جمهوری اسلامی دین خود را دوباره احیا کردند.
نعیم قاسم با اشاره به اینکه در کل دنیا بیداری با فطرت مردم سروکار دارد و در بخش‌های سیاسی و اجتماعی و... تأثیرگذار است، اظهار داشت: البته استکبار خود را در مقابله با بیداری دیده است. از این رو اولین برخورد آنها تلاش برای در نطفه خفه کردن جمهوری اسلامی بود و این اقدام آنها با تحمیل جنگ هشت‌ساله و با همکاری به‌نام صدام شکل گرفت. اما ایران با رهبری حکیم و دلیری مردم، در برابر این توطئه‌ها قد علم کرد و مسیر بازسازی را ادامه داد.
وی افزود: ایران به مردم دنیا و منطقه کمک می‌کند تا از پرتو این نهضت بهره ببرند و امروز که ابرقدرت‌ها با ایران روبه‌رو می‌شوند، برای جلوگیری از پیشرفت هسته‌ای به میدان می‌آیند، البته می‌دانند که ایران به‌دنبال ساخت سلاح نیست.
قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: ایران علی‌رغم تحریم‌های اقتصادی و فشارهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر آن تحمیل کردند، توانسته به راه خود ادامه دهد و دشمنان نمی‌خواهند ایران سردمدار رهبری بیداری اسلامی در دنیا باشد.
نعیم قاسم در ادامه به اقتدار و تأثیرگذاری ایران در منطقه اشاره کرد و گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران با رهبری هوشیارانه و فداکاری ملت توانسته است دستاوردهایش را افزایش دهد و در واقع ایران در معادلات منطقه‌ای نسبت به گذشته قوی‌تر شده لذا دشمنان، ایران را هدف قرار داده‌اند.
وی با بیان اینکه ایران رویکرد جهانی دارد و می‌خواهد از خاورمیانه و اسلام، قدرت مقتدری ایجاد کند و آنها را دور از دخالت استعمارگران نگه دارد، اظهار داشت: ایران در این مبارزه پیروز خواهد شد و این وعده الهی است.
قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: دشمنان با جنبش مقاومت برخورد می‌کنند و مقاومت را تروریست می‌نامند چرا که مقاومت با آنها در تعارض است.
نعیم قاسم افزود: طرح آمریکا تثبیت پایه اسرائیل است که هیچ جنبه حقی هم ندارد ولی همه در سال‌های 2008 و 2009 شکست اسرائیل را شاهد بودند.
وی با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای سازش میان فلسطین و اسرائیل گفت: تلاش‌های وزیر خارجه آمریکا برای سازش میان فلسطین و اسرائیل برای به رسمیت شناختن این رژیم بوده است.
قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنانش به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: در سوریه تصمیم بین‌المللی برای ویران کردن این کشور است و می‌خواهند سوریه را وابسته به آمریکا کنند، نقش آنها از ابتدا همین بود، می‌خواهند سوریه را جزئی از رژیم صهیونیستی کنند.
نعیم قاسم تنها راه‌حل سوریه را سیاسی عنوان کرد و گفت: راه‌حلی که فقط مردم سوریه باید آن را ترسیم کنند، سیاسی است.
وی با اشاره به مقاومت حزب‌الله در لبنان اظهار داشت: این حزب با پایه‌های اسلامی توانست شبکه رسانه‌ای مهمی را با طوایف لبنان ایجاد کند و این امر نشان می‌دهد که در مسیر مقاومت اتحاد است و نه تفرقه‌ و البته دستاوردهای بزرگی را ایجاد کرده دستاوردهایی را هم پیشِ‌رو دارد.
نعیم قاسم در پایان سخنانش گفت: امیدواریم از رهگذر این نشست به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

۱۳۹۲/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...