نسخه چاپی

درگیری تظاهركنندگان با پلیس استانبول

پلیس استانبول دیشب تظاهركنندگان را در خیابان های اطراف میدان تقسیم با استفاده از گاز اشك آور و خودروهای آب پاش متفرق كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ، تظاهرکنندگان در پی مرگ برکین الوان نوجوان 15 ساله که 9 ماه پیش در اعتراضات پارک گَزی استانبول بر اثر اصابت گلوله حاوی گاز اشک آور به سرش مجروح شده و در کما بسر می برد ، در محله اوک میدانی تجمع کردند.

تظاهرکنندگان پس از راهپیمایی در خیابان استقلال قصد ورود به میدان تقسیم را داشتند اما نیروهای پلیس با بستن ورودی میدان تقسیم مانع ورود آنان به این میدان شدند. اصرار تظاهرکنندگان برای ورود به میدان تقسیم موجب مداخله نیروهای پلیس شد.

نیروهای پلیس با استفاده از خودروهای آب پاش و گلوله های رنگی تظاهرکنندگان را متفرق کردند.
شماری از تظاهرکنندگان که به خیابانهای فرعی گریخته بودند مخزنهای زباله را به آتش کشیدند.
در درگیری هایی که میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس در اطراف میدان تقسیم تا ساعتها ادامه یافت ، شماری از تظاهرکنندگان مجروح شدند.

در محله بشیکتاش استانبول تظاهرکنندگانی که در مقابل میدان بازار بشیکتاش تجمع کرده بودند از خیابان اهلامور دره به طرف محله حربیه راهپیمایی کردند.

شماری از تظاهرکنندگان با پرتاب سنگ شیشه های ساختمان دفتر ارتباطات حزب حاکم عدالت و توسعه را شکستند.نیروهای پلیس در محله حربیه تظاهرکنندگان را متفرق کردند.

در آنکارا نیروهای پلیس دیشب هزاران تن را که پس از انتشار خبر درگذشت برکین الوان در پارک گوون و میدان قزل آی ( میدان مرکزی آنکارا ) تجمع کرده بودند با استفاده از گاز فلفل و خودروهای آب پاش متفرق کردند.

استفاده گسترده نیروهای پلیس از گاز فلفل موجب شد شمار زیادی از تظاهرکنندگان به بیمارستان انتقال یابند. در اسکی شهر حدود 5 هزار نفر تظاهرات کردند.

شماری از تظاهرکنندگان در اسکی شهر با سنگ به نیروهای پلیس که در مقابل ساختمان دفتر نمایندگی حزب حاکم عدالت و توسعه مستقر شده بودند ، حمله کردند.

نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز فلفل و خودروهای آب پاش استفاده کرد.
در شهرهای مرسین ، موغلا ، کوجاعلی ، چاناک قلعه ، ادرنه ،‌سامسون ، آدانا و برخی شهرهای دیگر ترکیه نیز دیروز پس از انتشار خبر درگذشت برکین الوان تظاهرات برگزار شد.نیروهای پلیس بیش از صد تن از تظاهرکنندگان را در شهرهای مختلف بازداشت کردند.در درگیری هایی که میان تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس روی داد ، ده ها تن مجروح شدند.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...