نسخه چاپی

تلاش برای آزادی محیط‌بانان محكوم به اعدام

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اقداماتی انجام داده‌ایم كه امیدواریم در بهار سال 93 حكم یكی از دو محیط‌بان محكوم به اعدام، از قتل عمد شكسته شود.

به گزارش نما، اسماعیل کهرم افزود: هنوز خانواده‌های شاکیان برای آزادی این دو محیط‌بان رضایت نداده‌اند که با آنها احساس همدردی می‌کنیم، زیرا با گذشت پنج سال از این ماجرا، هنوز داغ فرزندانشان، برایشان تازه است.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست هر کاری که لازم باشد برای آزادی این دو محیط‌بان انجام خواهد داد، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست تا آخرین ریال دیه این محیط‌بانان را پرداخت خواهد کرد.

محیط‌بانان نباید سلاح داشته باشند

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص لغو مجوز حمل اسلحه محیط‌بانان، اظهار کرد: سیاست سازمان حفاظت محیط زیست باید بر این مبنا باشد که سلاح‌ را کم‌کم از دست نیروها جمع کند؛ اما این کار را نمی‌توان به یک باره انجام داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بهتر است که 25 درصد از 2600 محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست مجهز به اسلحه باشند و آنچه که از اهمیت بیشتری برخوردار است، تعلیم محیط‌بانان برای بکارگیری صحیح سلاح است.

کهرم تاکید کرد: اگر نتوانیم از نظر قضایی محیط‌بانان را تقویت کنیم، بهتر است سلاح‌ها را جمع‌آوری کنیم تا اینکه محیط‌بان وظیفه‌اش را انجام بدهد و محکوم به اعدام شود.

۱۳۹۲/۱۲/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...